2019Friese voorouders

  • JHBJ Haarsma
    Aug 27, 2000
      Beste mede genealogen,

      Allereerst wil ik opmerken dat jullie aardig produktief zijn.
      Vandaag, na 3 weken vakantie, vond ik meer dan 300 berichten in mijn e-mail box.

      In mijn vakantie ben ik een dag aktief geweest met genealogisch onderzoek in het Rijksarchief
      te Zwolle naar voorouders van mijn moeders kant.
      Een stukje van de puzzel is opgelost, maar veel verder kwam ik daar niet omdat uit de overlijdensakte
      d.d. 7-11-1852 Gemeente Avereest, bleek dat Dieuwke Beernink, wonende te Avereest, geboren
      was "te Doniawarstal, provincie Vriesland".
      Dochter van Hendrik Beernink en van Akke Bouwhuis, beide overleden.

      Heeft iemand meer gegevens over deze beide personen en wellicht over hun voorouders ??

      Dit zou mij ten zeerste helpen om mijn kwartiestaat verder aan te vullen.

      Ik ben benieuwd.

      M.vr.gr.
      Joep Haarsma