      From: keesbraaksma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Sunday, February 01, 2004 12:30 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Gooitske Jans de Boer

      Beste mede-genealogen,

      Al lang was ik op zoek naar de overlijdensdatum van Gooitske Jans de
      Boer. Zij was getrouwd op 17-4-1811 met Atze Jelkes van de Gaast, die
      daarna de Boer werd genoemd. Atze sterft in Murmerwoude op 5 januari
      1835. Maar de overlijdensdatum van Gooitske was niet te vinden.

      Nu vond ik onderstaande op tresoar.nl. Haar naam gespeld met een o.
      Wie kan voor mij in de acte nagaan of ze de Gooitske is die ik zoek.
      (Ik vermoed van wel, want haar leeftijd klopt.)

      Overlijdensakte Kollumerland, 1871
      Aangiftedatum 11 april 1871, akte nr. 45
      Goitske de Boer, overleden 9 april 1871, oud 89 jaar, weduwe

      Zij werd geboren op 17 maart 1781 te Garijpsijgerwoude als dochter
      van Jan Harmens en Aukjen Lijkeles:

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groeten,

      Kees Braaksma