19204Hendrik Coenraads Eekkerk

  • veenstrasport@zonnet.nl
    Feb 2, 2004
      Geachte medespeurders,

      Mijn onderzoek naar Hendrik(Coenraads)Eekkerk loopt op dit moment vast bij
      deze persoon. Hendrik Eekkerk was van beroep hovenier en afkomstig van
      Hogebeintum. De aankondiging van het huwelijk stond als volgt omschreven:
      227 x HO 18 nov 1792 Hendrik Eckhart, Ho Rienkje Jans, Franeker.

      In het doop boek staat weer een andere naam t.w. Hendrik Ekkers en Rinkje
      Jans. Het paar kreeg drie kinderen: Antje Hendriks Eekkerk, Berbera
      Hendriks Eekkerk en Coenraad Hendriks Eekkerk. Hendrik Coenraads Eekkerk
      is overleden op 18-11-1797 te Veenwouden.

      Uit de akte van bekendheid, deze was nodig bij het huwelijk van Coenraad,
      komt de naam Eekkerk weer naar boven, dus deze naam werd waarschijnlijk al
      gebruikt voor 1811. Doordat de kinderen klein waren bij het overlijden van
      Hendrik had ik de hoop in de weesboeken iets tegen te komen, echter zonder
      resultaat.Het kan zijn dat het paar geen eigendom had en inwonend waren.
      Riemkje Jans (Kramstra) is gestorven in Holwerd op 92 jarige leeftijd.

      Ik begin bijna in de groene kool verhalen te geloven !!!!!! Of is er een
      medegenealoog die van deze droom een andere werkelijkheid kan maken ?

      Met vriendelijke groet,

      Hendrik Veenstra.

      Zon Gratis ADSL. De voordelen van gratis internet met de snelheid van
      ADSL. Zonder abonnementskosten en zonder vast contract. Je betaalt
      alleen voor de tijd online. Nu zonder aansluitkosten en met gratis
      modem. Bestel snel op zonnet.nl.
    • Show all 2 messages in this topic