19Fw: de JONG/de VRIES

  • Gerda
    Jul 12, 1999
      Beste Michel,

      Bedankt voor het schrijven. We moeten maar blijven hopen op de
      hulpvaardigheid van de andere lijstgebruikers die er wat dichter bij
      wonen!

      Johannes Luitsen de Jong is in ieder geval deel van de familie, of hij
      dezelfde persoon als Jan Luitzen is, al dan niet.

      Let op de huwelijken:

      Johannes Luitsen de Jong, gehuwd met Maaike Feikes de Vries
      09-02-1822 (Op de dag en datum zes jaar voor "Jan" en Fokje)

      Jan Luitzen de Jong, gehuwd met Fokje Feykes de Vries 09-02-1828
      (dit zijn mijn voorouders - inlichting op de huwelijksakte van mijn
      bet
      overgrootvader Take (Jans) de Jong)

      Maike en Fokje worden op het 1811 register aangegeven als de dochters
      van Feyke Douwes de Vries te Bergum.

      Met vriendelijke groeten uit Zuid Afrika

      Gerda

      From: Michel Dalstra <michel@...>

      Beste Gerda,

      Wonende in Denemarken heb ik hetzelfde probleem als jij, dat we niet
      eventjes gauw het Ryksargyf kunnen binnenwippen. Het klinkt echter wel
      aannemelijk, dat Johannes Luitzens de Jong en Jan Luitzens de Jong ��n
      en
      dezelfde persoon zijn. Ik heb het volgende bod op zijn ouders: Luitzen
      Jans
      de Jong (doop: Drachten, 16 apr 1741, + Noorder Drachten voor 1811) en
      Geeske Jans Modderman (geb. Noorder Drachten rond 1751, + Noorder
      Drachten
      30 dec 1840). Zij zijn getrouwd te Rottevalle op 7 sep 1783. Haar
      ouders
      (Jan Johannes H�doff en Sijke Sjoerds) zijn voorouders van mij.

      Groeten,

      Michel Dalstra

      Campaign 2000 is here!
      http://www.onelist.com
      Discuss your thoughts; get informed at ONElist. See our homepage.