      From: Bart de Vries [mailto:b.de.vries@...]
      Sent: Thursday, January 01, 2004 6:19 AM
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Binsma / Opsterland

      Arlene.

      Met wat meer achtergrong gegevens kom ik nu op het volgende uit.

      Parenteel van Fokje Binnes Zwanenburg parfbzwa.rtf 01-01-2004

      I.2 Fokje Binnes Zwanenburg, geboren 1735-1736 te Lippenhuizen,
      overleden op 03-01-1818 te Hemrik.

      Gehuwd voor de kerk op 22-06-1755 te Lippenhuizen met Haye Jans Haisma,
      boer, geboren 1731, overleden op 20-01-1809 te Hemrik.

      Uit dit huwelijk:

      1. Aukjen Haaijes (zie II.2).

      II.2 Aukjen Haaijes, geboren 11-1761 te Hemrik, gedoopt op 17-01-1762
      te Hemrik, overleden op 25-08-1810 te Opeinde.

      Gehuwd voor de kerk op 09-05-1784 te Lippenhuizen met Alle Sjoerds van
      Bruggen, koemelker,koopman,arbeider, geboren 08-1751 te N.Drachten,
      overleden op 20-02-1823 te N.Drachten, zoon van Sjoerd Alles[Aales], boer,
      en Antje Ebeles.

      Uit dit huwelijk:

      1. Sjoerd Alles van Bruggen, geboren op 05-03-1785 te Hemrik.

      2. Haye Alles van Bruggen, geboren op 12-04-1788.

      3. Fokke Alles van Bruggen, geboren op 08-08-1794 te Z. Drachten.

      4. Ybele Alles van Bruggen, koopman, geboren op 25-01-1798 te
      Opeinde, gedoopt op 18-03-1798 te Opeinde, overleden op 25-03-1869 te
      /Smallingerland op 71-jarige leeftijd.

      Gehuwd op 25-jarige leeftijd op 10-12-1823 te /Smallingerland met Sjoukjen
      Rinses Veenstra, geboren < 1805, overleden 1869-1905.

      5. Antje Alles van Bruggen (zie III.7).

      III.7 Antje Alles van Bruggen, dienstmeid, geboren 1801, overleden <
      1900.

      Gehuwd op 21-10-1823 te Tietjerksteradeel met Hoeke Sjoukes Hiemstra, 26
      jaar oud, boerenknecht,arbeider, geboren op 03-06-1797, overleden < 1896,
      zoon van Sjouke Hoekes Hiemstra, landarbeider, en Antje Wijtzes.

      Uit dit huwelijk:

      1. Alle Hoekes Hiemstra, landbouwer, geboren op 03-11-1825 te
      Oostermeer, overleden 1911.

      Gehuwd op 26-jarige leeftijd op 29-05-1852 te Tietjerksteradeel met Neeltje
      Sipkes Algra, 24 jaar oud, geboren op 03-02-1828 te Drachten, overleden op
      04-01-1897 te Hardegarijp op 68-jarige leeftijd, dochter van Sipke Rinderts
      Algra, veehouder, en Wybkjen Pieters Sikkema.

      Sjoerds.

      Wellicht in reeds aangegeven boek terug te vinden.

      Dat hoor ik dan nog eens graag .

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling