18319Re: [Friesland-genealogy] Binsma / Opsterland

  • Bart de Vries
    Dec 31, 2003
      Arlene , Anna ea..

      Op de valreep van 2003 !
      Je bent toch nog goed bekend met de nederlandse taal sinds 1955.

      Bekende namen zijn de Boer , Boonstra , Sjoerd Alles en Antje
      Eebeles[Iebeles], Girbe Binnes Binsma.
      Van de eerste 2 zijn er een heleboel , vandaar dat ik ze ook niet allemaal
      heb , alleen gerelateerden.

      Zonder een groter handvat kan ik je niet op weg helpen , verzoeke dus meer
      info te verstrekken over wat je al weet.

      Prachtig die friese paarden , maar vanwaar deze belangstelling in US
      hiervoor ?
      Cowboy's berijden daar toch Mustangs ! HaHaHa !

      Het ter lezing aangereikte boek over Alle Sjoerds lijkt mij best de moeite
      waard . Maar inhoudelijk , waarover gaat dit boek feitelijk.
      RA in Leeuwarden is wel een eindje weg , al hoewel USA nog verder .Is het
      nog in een bibliotheek te lezen of echt voer voor de genealogen ?

      Misschien een aanvulling mbt inzending van Anna :
      Sixth generation
      32. Alle Eebeles ipv Alle Oedses ( PS is ook nog gehuwd met Hendrickjen
      Geerts )
      33.Sjouk Tjeerds ipv Jouck

      Vader x moeder van Alle Eebeles zijn Eebele Alles x Aeddie Sierds[Aeddu
      Sierts]
      Vader van Alle Eebeles is Alle Sjoerds , moeder mij niet bekend.
      Vader van Sjouk Tjeerds is Tjeerd Feitses , moeder mij niet bekend

      De gegevens aangereikt door Anna plus die van haar site hebben inmiddels de
      gaten gedicht mbt Binsma familie.
      Sytse Binnes Binsma x Albertje Roels Jonker staan in relatie met mijn
      grootvader Wiebe Jonker.
      Wytske Aukje Binsma x Hendrik de Vries staan in relatie met mijn vader ,
      Hendrik de Vries was een broer en dus oom van mij.
      Deze Binsma's hangen allemaal aan elkaar door de generaties heen.

      Het jaar afsluiten , wat mijn familie onderzoek betreft , kan dus eigenlijk
      niet meer stuk !
      Met dank aan ieder die hieraan zijn bijdrage leverde . Mag het komende jaar
      weer even succesvol zijn , is mijn wens medespeurders !

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling