18214Re: [Friesland-genealogy] Benedictus

  • sw
    Dec 23, 2003
      Hallo Hinke,

      Harmen Benedictus komt voor op de website van Tresoar (www.tresoar.nl), op een lijst met soldaten die in het leger van Napoleon hebben gediend:

      119. Harmen Benedictus
      geb.
      burgerl. staat: niet vermeld; lichting Oudega (Sm.)
      ouders: niet vermeld
      bijzonderheden: vrijwilliger; maart 1813 bij de landmacht
      (wsch.cavalerie) als 'aangebodene ruiter'
      vermist: 11.1813
      bronnen: RAF toegang 16/161

      Verder komt Harmen Benedictus voor in een boekje van Han Hietkamp, in verband met een akte van bekendheid die in 1812 is opgemaakt. Volgens deze akte zou Harmen Benedictus uit Rottevalle een zoon zijn van Benedictus Jans en Pietje Harmens.

      Met vriendelijke groeten,

      Sake Wagenaar

    • Show all 13 messages in this topic