18121Re: [Friesland-genealogy] Benedictus

  • Hinke Woudt
    Dec 14, 2003
      Hallo Rita,

      Nee ik heb geen website (nou ja een beetje, alleen een fotoalbum:-)),
      misschien ooit een 'echte' site maar dan komt Benedictus daar niet op.
      Het is niet mijn familie, heb het zo'n 10 jaar geleden uitgezocht voor
      een vriend.

      Harmen krijgt bij Janke Hendriks van der Wal een dochter Katharina geb.
      06-09-1812 Rottevalle. Katharina is gewettigd want haar ouders waren bij
      haar geboorte niet getrouwd. Katharina komt later ook voor als Catharina
      en Trijntje. Harmen is geboren in 1778, maar bij aangifte geboorte
      dochter is hij 27 jaar dus zou geb. zijn in 1785. Ik ga er van uit dat
      deze Harmen de zoon is van Dictus Jans en Pyttje Harmens, bewijs
      daarvoor heb ik destijds niet kunnen vinden, maar ook geen andere Harmen
      in die periode.
      Een overlijdensakte van Harmen heb ik ook niet gevonden, bij het
      huwelijk van zijn dochter Katharina in 1833, wordt aangegeven dat Harmen
      sinds 1813 afwezig is omdat hij als ramplecant in dienst is gegaan.

      Groetjes, Hinke.

    • Show all 13 messages in this topic