17795Re: [Friesland-genealogy] site treoar

  • Cnelis
    Nov 29, 2003
      Hallo Els.
      Vanmorgen voor je naar Tresoar geweest.
      Gen 579-160 is een heel verhaal van 4 pagina's.
      Aan dhr Rijksarchivaris.
      Amsterdam 5 mei 1922.
      Er worden gegevens opgestuurd van Wijbo en Jacobus en Theodorus Erneorus?? Mebius en
      hun huwelijkspartners.
      Er werd gevraagd om nadere inlichtingen.
      Afz.L de Vries hoofd ??? school te Amsterdam Jan Hanzenstraat 5.
      Als je hierover meer wilt weten wil ik de pagina's wel copieeren en per post toezenden.
      Slecht leesbaar door een handschrift wat,behalve hoofdletters, zeer vlak is.
      Maar ja schoolmeester he.
      Stuur dan je adres maar op.

      Gen 606-404. Het hele verhaal hier Els.
      Leens 1-11-1949
      Op 11-5-1836 trouwden te Leeuwarden (Lwd) Froukje(Vroukje) Wietzes van Dam en
      Yntze Wiebrens Kromhout van der Meer.
      Wilt u mij even meedelen hoe z'n ouders heetten en uit welke gemeente Kromhout v.d.Meer kwam?
      In de huwelijksakte die ik heb ingezien staat Heerenveen maar of dit nu Schoterland Haskerland
      of Aengwirden was weet ik niet meer.
      Hoogachtend (geen naam er onder)

      Gen 606-423
      Lwd 1 Nov 1949.
      Aan de weled.heer A.v. Dam te Leens.
      Te Heerenveen(Sch) werd 12 feb/17mrt 1805 geb/gedoopt Yntze zoon van Wybren Baukes en
      Aaltje Alts welk echtpaar ter plaatse(ingeschreven W.B. Cromhout) huwde 27 mei 1798 .
      Wybren overleed te Heerenveen(Sch) 23-2-1813 oud 43 jr.
      Zijn vrouw is vermoedelijk na 1842(eindjaar der registersten rijksarchieve) overleden.
      Rijksarchivaris in Friesland.

      Els veel plezier ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt.
      Groeten uit Leeuwarden.
      Cor.