174Re: de Vries-Lemstra-Borger

  • Yntze van der Honing
    Sep 28, 1999
      At 09:19 PM 9/28/99 +0100, you wrote:
      >From: "Andrys Stienstra" <andrys@...>
      >
      >Voor mevrouw Platt uit Dordrecht ben ik op zoek naar:
      >
      >ALT SJOUKES DE VRIES, tr. (waar?) 27-1-1788 met ENGELTJE RENKES LEMSTRA
      >(beide van Oldelamer?).
      >
      >Hun dochter ANNIGJE ALTSDR DE VRIES, geb. Oldemarkt, tr (waar, wanneer?) met
      >GAUKE JACOBS BORGER, geb. Akkrum (wanneer?), overl. 11-5-1846, wonend De
      >Knipe.
      >
      >Zij hebben een zoon: JACOB GAUKES BORGER, geb. of ged. Langezwaag 17-3-1821.
      >Deze trouwde:
      > 1. Nieuw-Beijerland 15-6-1850 met ELISABETH VAN BELLE.
> [...]

      LEMSTRA

      Engeltje Renkes (Rinkes) LEMSTRA zou een zuster kunnen zijn van Aaltje
      Rinkes (Renkes), gehuwd met mijn voorvader Jan Jurjens, wier kinderen
      (onder wie ook een Annigje) zich eveneens LEMSTRA noemden. (Aaltje Rinkes
      was zijn tweede echtgenote, van wie ik NIET afstam.) Dit gezin woonde in
      Rottum en Nieuweschoot, dus niet ver van Oldelamer. De kwartieren van deze
      (gezusters?) Rinkes heb ik niet uitgezocht.

      BORGER

      Hiervoor kan misschien contact worden opgenomen met Ms. Tani Borger-Pratt
      die ook een homepage heeft. Zij zou familie zijn van Elias Annes Borger uit
      Joure. Als ik het mij goed herinner, staat zij vermeld op de lijst van Henk
      Vosmeijer, en ook met vragen en/of antwoorden in RootsWeb. De naam Gauke
      wordt vooral aangetroffen in (hoofdzakelijk de oostelijke helft van)
      Opsterland, o.a. ook in de familie Koster.
    • Show all 7 messages in this topic