      From: Roel Teeninga
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, October 02, 2003 11:34 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] douwe daniels Sytsma

      ----- Original Message -----
      From: "freekesijtsma" <freekesijtsma@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Thursday, October 02, 2003 10:37 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] douwe daniels Sytsma

      Dag Freeke,
      Helaas kan ik je niet behulpzaam zijn bij je vraag, maar omdat de naam
      Sytsma ook voorkomt in mijn familie (familie Zandberg, moederskant) ben ik
      wel nieuwsgierig of je me wellicht kunnen helpen bij het aanvullen van
      gegevens van de kinderen van Waling Louws Sytsma en Hiske Ebes Zandberg.
      Dit is wat ik van hen weet:

      1 Aebe Walings Sytsma, geb. 21 januari 1892 te Hantum, gem. Westdongeradeel.
      2 Bernardus Walings Sytsma, geboren 27 februari 1893 te Hantum, gem.
      Westdongeradeel, aldaar overl. 10 maart 1895, oud 2 jaar.
      3 Dieuke Walings Sytsma, geboren 9 april 1894 te Hantum, gem.
      Westdongeradeel.
      4 Douwe Walings Sytsma, geboren 20 augustus 1895, gem. Westdongeradeel
      5 Antje Walings Sytsma, geboren 18 oktober 1896 te Hantum, gem.
      Westdongeradeel.
      6 Klaaske Walings Sytsma, geboren 18 maart 1898 te Hantum, gem.
      Westdongeradeel.
      7 Roel Walings Sytsma, geb.30 maart 1899 te Hantum, gem. Westdongeradeel.
      aldaar overl. 30 september 1900, oud 1 jaar.
      8 Roel Walings Sytsma, geboren 1 december 1900 te Hantum, gem.
      Westdongeradeel.

      Zoals je ziet ken ik de namen van de gevonden 8 kinderen, de geb. data en in
      2 gevallen de overl. datum, maar meer ook niet.
      Beschik jij over meer gegevens? Bijvoorbeeld of de kinderen gehuwd zijn
      e.d.?

      Ben blij met elke aanvulling en/of reactie.
      Met vriendelijke groet,
      Roel Teeninga.

      ik ben op zoek naar gegevens van ene douwe daniels, geboren rond
      1774 en waarschijnlijk overleden rond 1814. Hij heeft gediend in het
      leger van Napoleon en is mogelijk gesneuveld.

      Douwe Daniels was een zoon van Daniel Sytzes Sytsma en Antje Uilkes,
      wonende te Anjum. Hij had nog 5 broers en een zus.

      Douwe was gehuwd, gegevens onbekend, ook heb ik dus geen idee of hij
      kinderen had. Toen Daniel Sytzes in 1811 de naam Zytsma (later
      Sytsma) aannam deed hij dat niet voor Douwe, maar alleen voor
      degenen die in leven waren, zo is mijn inschatting.

      Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

      groet, Freeke Sijtsma

      of: http://go.to/frgen .

      Yahoo! Groups Sponsor

      of: http://go.to/frgen .