      Date: Wed, 01 Oct 2003 18:18:13 -0000
      From: "ponne39meppel" <w.j.ponne@...>
      Subject: Hoeve - Moet

      Lijstgenoten,

      Van de families Hoeve en Moed heb ik nogal wat gegevens, maar nu
      stuit ik toch op een paar problemen.

      Op 3 mei 1789 trouwen te Nijeveen (Drenthe) Jacob Geerts ten Hoeve
      j.m. van Meppel en Willempje Jans Moet j.d. wonende te Nijeveen.
      Van Jacob Geerts ten Hoeve weet ik verder alleen dat hij is begraven
      te Nijeveen op 20 februari 1805.
      Willempje is te Nijeveen gedoopt op 15-11-1767 als dochter van Jan
      Harms (Moet) en Jentjen Claases en overlijdt te Nijeveen op 03-03-
      1848.
      Kinderen van hen zijn Geert (*1792), Harm (* 1793), Jan (*1796),
      Teunis (* 1798), Jannes (* 1800) en Jentje (*1802).

      Vragen: Wie weet wie de ouders waren van Jacob Geerts ten Hoeve (zijn
      dat Geert Jacobs (+ Haskerland, 25-04-1815)en Jentje Teunis?
      Wie weet hoe Jan Harms Moet is te plaatsen in de genealogie van de
      familie Moed (Moet) ?

      Wiecher Ponne