16833Ik stel me voor

  • Ingmar Zondervan
    Sep 24, 2003
      Beste Friesland-genealogy liefhebbers

      Mijn naam is Ingmar Zondervan 42 jaar
      Ik ben geboren in Amsterdam en woonachtig in Tuitjenhorn(West-Friesland NH).
      Op het gebied van genealogie ben ik nog een beginner. Langzamerhand ontdek
      ik hoe je wat en waar kan vinden.
      Maar ik sta open voor tips .
      Mijn grootvader Gerard Zondervan(geb.11/10/1908 te Leeuwarden) is in de
      jaren 20 van Leeuwarden naar Amsterdam gegaan. Hij werkte bij de
      FG-hypotheekbank. Hij was de zoon van Gerard Zondervan en Grietje van
      Seyen(begraven in Lekkum)
      Ik ben geinteresseerd in informatie over de families Zondervan, Van
      Seyen,, Thijssen, Gaeles van der Wal .
      Van horen zeggen ben I te weten gekomen dat mijn voorouders werkzaam was in
      de Friese chichorei-industrie, waar evenals dat Gerard Pieter Zondervan
      zich bezig hield met Fries houtsnijwerk, Er circuleren houten borden,
      sigarenkisten en dergelijke in de familie.
      Waar zou ik gegevens kunnen vinden over de chichorei industrie in
      Friesland?
      Ook is er een vermoeden dat Grietje van Seyen na het overlijden van Gerard
      Zondervan (ongeval) aan de kost kwam door pensiongangers, wat in de familie
      destijds niet echt gewardeerd werd. Zij woonde in de omgeving van
      Lekkum/Snakkeburen.
      Ik hoop dat er deelnemers zijn van deze email nieuwsgroep die mij verder
      kunnen helpen.

      1Ingmar Zondervan geb.27-5-1961 Amsterdam X Maria Lucia Franscisca
      Brakkee geb.12-10-1960 Nijmegen.
      Victoria Zondervan geb. 20-4-1990 Den Haag
      Roman Zondervan geb. 21-10-1992 Den Haag
      Annemiek Zondervan geb.31-7-1967 Utrecht X Eric Esajas
      Damian Esajas

      2Gerard Willem Zondervan geb.2-2-1941 Amsterdam X Anna Jacquelina Veldman
      geb. 3-1-1939 Amsterdam

      3Gerard Zondervan geb.11-10-1908 Leeuwarden X Aleida Jansen geb. 19-5-1914
      Zwolle
      overl. 1994
      overl. 18-9-2003
      4Gerard Zondervan geb.1880 Leeuwarden X Grietje van Seyen
      overl. 4-6-1910(Leeuwarden)
      5Gerard Pieters Zondervan X Aukje Thijs Thijssen geb. 1841
      overl. 7-8-1915
      dochter van Thijs Kornelis Thijssen en Jitske Gaeles van der Wal(geb.
      Drachten)

      Vriendelijke groeten, Ingmar Zondervan