16242Re: [Friesland-genealogy] familieboek op dvd

  • menno.vanderhauw@engelhard.com
    Aug 4 12:59 AM
      Beste Bert

      Enige tijd geleden heb ik mijn familiegeschiedenis "van der Hauw" in
      boekvorm uitgegeven. Deze heb ik vanuit Word overgebracht in Pagemaker. Het
      is vrij bewerkelijk omdat het via sleur/pleur (copy/paste) overgebracht
      moet worden maar het resultaat is prachtig. Je kan vanuit Pagemaker vrij
      gemakkelijk PDF files maken en deze aan een drukker "geven". Dit laatste is
      vrij kostbaar als je een harde kaft en mooi papier wilt hebben maar ja
      genealogie kan een dure hobby zijn als je al je reizen en copien bijelkaar
      opteld.
      Wij waren voor een boekwerk van zo'n 200 blz (A4) met harde kaft en 100
      grams papier voor 200 exempl. fl 9000,- "kwijt".
      We hebben deze dik onder de kostprijs aan onze familie en kosteloos aan de
      archieven, bibliotheken en NGV aangeboden.
      Als al je werk van ruim 15 jaar mooi wordt uitgegeven, vergoed dat meer dan
      wat je erop moet bijleggen. Zeker als je er nog een familiedag aanvast
      koppelt waarbij je familie ontmoet die je nog nooit hebt gezien en die het
      ook fijn vinden hun neven en nichten weer te zien na tientallen jaren. Ik
      heb daar zeer ontroerende brieven ed door gekregen.
      Naast het boek hebben we ook een cd rom erbij gegeven waarop onze gehele
      stamboom en zijtakken ed zijn vermeld. Hierop staan ook alle foto's, acten
      ed op vermeld die je niet allemaal in een boek kunt weergeven. Deze cdrom
      vormt het hart van onze website
      http://www.vanderhauw.nl/stamboom/gen-hauw/startgen.htm. Kijk uit met het
      gebruik van programma's op een DVD of CDrom ivm copyright. Hierom heeft
      mijn vader zelf (op basis van HTML) eea ontwikkeld. Als je bv progen of
      aldfaer gebruikt heb je kans dat je hiervoor moet betalen.
      Ik zou zeggen geef het zo mooi mogelijk uit (wat je portemonnaie aan kan).
      Je krijgt er geen spijt van zeker als je weet dat men (je familie en
      nakomelingen) het over tig jaar nog zullen lezen.

      mvg

      Menno van der Hauw

      Date: Fri, 1 Aug 2003 21:07:03 +0200
      From: "bert" <a.westra1@...>
      Subject: familieboek op dvd

      Aangezien ik in een vergevorderd stadium ben met het schrijven van een
      familieboek (genealogie, extra's over plaatsen waar men woonde, speciale
      beroepen etc) wil ik graag weten of er iemand is die ervaring heeft in het
      uitbrengen van zo'n boek op dvd. Ik kreeg deze suggestie van iemand die
      mijn boek wel wil kopen maar er niet te veel voor wil betalen. Ik denk dat
      het ook een probleem is dat ik een vrij kleine familie heb en dus maar een
      beperkt aantal exemplaren wil laten drukken. Hierdoor zal het een dure
      geschiedenis worden. Als ik het zelf op dvd zou kunnen zetten dan zou mij
      dat een hoop geld schelen. Wie heeft tips?

      Met vr. gr., Bert Westra