      From: "Henk Schuring" <landcon@...>
      To: "Friesland Genealogy" <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Tuesday, July 01, 2003 8:57 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Hansma's in Duntamadeel

      > Hallo Tsjip Klynstra
      >
      > Bedankt voor je bericht. Ik geef de namen van de Hansma's tot waar het
      spoor doodt loopt.

      > 1. Klaske Hansma (mijn moeder), geboren 18 feb. 1912 te Tietjerk.
      >
      > 2. Ybele Hansma (vader van 1) geboren 26 okt.1886 te Dantumadeel, huwt op
      5 mei 1906 Rinske Plantenga te Dantumadeel, overl. 20 jan 1962 te
      Wouterswoude.

      > 3. Hans Jacobs Hansma (grootvader van 1) geboren 3 maart 1849 te
      Dantumadeel, huwt op 18 mei 1871 Trijntje Wytzes Blom te Dantumadeel, overl.
      9 juli 1923 te Dantumadeel.

      > 4. Jacob Hanzes Hansma (overgrootvader van 1) geboren 29 nov. 1823 te
      Dantumadeel, huwt op 5 mei 1844 Hiltje Ybeles Hofman te Dantumadeel, overl.
      17 jan.1877 te Dantumadeel.

      > 5. Hans Sipkes Hansma (betovergrootvader van 1) geboren 28 juli 1776 te
      Veenwouden, huwt op 21 feb. 1819 Antje Jacobs de Vries te Dantumadeel,
      overl. 16 mei 1829 te Dantumadeel.

      Gehuwd te Veenwouden DTB 160 Sipke Hanses van Bergum en Antje Cornelis van
      Bergum

      Gehuwd te Veenwouden DTB 160 Sipke Hanses van Veenwouden en Jitske Wijtses
      van veenwouden.

      > 6. Sipke Hanses Hansma (oudvader van 1) geboren in 1752 te Veenwouden,
      wonende te Bergum, huwt (1) in 1775? Jitske Wytzes, huwt (2) met Antje
      Cornelis (huwelijks datum onbekend), overl.17 feb.1812 te Bergum, begraven
      te Veenwouden.

      > 7. Hans Sipkes (oudgrootvader van 1) geboren ca 1720 te Veenwouden, huwt
      Sjoukjen Daniels, (huwelijksdatum onbekend), geboren ca 1725 te Veenwouden.

      > Verdere gegevens heb ik niet kunnen vinden. Het schijnt dat de familienaam
      Hansma reeds in 1811 bestond.