15552Re: [Friesland-genealogy] Sjirck tjerks Eilander

  • Willem Hovinga
    May 28, 2003
      Hallo Alice

      Ik hoop dat je binnenkort het probleempje oplost.
      Hierbij de gegevens van Wytze Ties Eilander.

      I.1 Wytze Ties EILANDER, geboren op 14-01-1827 te Achtkarspelen
      Friesland, overleden op 15-08-1905 te Achtkarspelen,Friesland op 78-jarige
      leeftijd.
      Gehuwd op 28-jarige leeftijd op 05-05-1855 te Achtkarspelen,Friesland met
      Grietje Ruurds KLAVER, 23 jaar oud, geboren op 26-12-1831 te Achtkarspelen
      Friesland, overleden op 27-08-1912 te Achtkarspelen,Friesland op 80-jarige
      leeftijd.
      Uit dit huwelijk:
      1. Ruurd EILANDER, geboren op 08-09-1854 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland, overleden op 28-01-1914 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland op 59-jarige leeftijd.
      2. Catherina Wytzes EILANDER (zie II.3 op blz. ).
      3. Tie Wytzes EILANDER, geboren op 04-03-1861 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland, overleden op 08-04-1861 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland, 35 dagen oud.
      4. Tie Wytzes EILANDER, geboren op 28-10-1862 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.
      Gehuwd op 28-jarige leeftijd op 23-05-1891 te Achtkarspelen,Friesland met
      Aagje WITTEVEEN, 33 jaar oud, geboren op 14-10-1857 te Achtkarspelen
      Friesland.
      5. Hielkje Wytzes EILANDER, geboren op 16-05-1865 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.
      6. Tetje Wytzes EILANDER, geboren op 30-03-1868 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.
      Gehuwd op 25-jarige leeftijd op 11-11-1893 te Achtkarspelen,Friesland met
      Jan NIJBOER.
      7. Janke Wytzes EILANDER, geboren op 24-10-1870 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.
      8. Minke Wytzes EILANDER, geboren op 10-10-1871 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland, overleden op 07-07-1872 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland, 271 dagen oud.
      9. Riemkje Wytzes EILANDER, geboren op 25-11-1873 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.

      II.3 Catherina Wytzes EILANDER, geboren op 27-06-1857 te
      Surhuisterveen,Achtkarspelen,Friesland, overleden op 16-02-1929 te
      Surhuisterveen,Achtkarspelen,Friesland op 71-jarige leeftijd.
      Gehuwd op 28-jarige leeftijd op 15-10-1885 te Achtkarspelen,Friesland met
      Sierk Barelds BIJMA, 50 jaar oud, Boer, geboren op 13-10-1835 te Rottevalle
      Smallingerland,Friesland, overleden op 19-01-1917 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland op 81-jarige leeftijd, zoon van Bareld Foppes BIJMA,
      Boerenknecht, en Elizabeth Baukes MEYER.
      Uit dit huwelijk:
      1. Grietje BIJMA, geboren op 17-09-1886 te Surhuisterveen
      Achtkarspelen,Friesland.
      Gehuwd op 24-jarige leeftijd op 27-05-1911 te Achtkarspelen,Friesland met
      Sjoerd SCHAAFSMA, 27 jaar oud, Boer, geboren op 07-06-1883 te Rottevalle
      Smallingerland,Friesland, zoon van Sjoerd Alberts SCHAAFSMA en Geeske Jeens
      POOL.
      2. Bareld Sjirk BIJMA (zie III.3 op blz. ).
      Voor verdere gegevens kijk op mijn homepage. (bijma1)
      Vriendelijk groet
      Willem
      http://members.lycos.nl/willemhovinga genealogie Hovinga, Bijma, Poelman,
      enz