      Van: tsjip klynstra <klynstra@...>
      Aan: Friesland-genealogy <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Verzonden: vrijdag 2 mei 2003 13:54
      Onderwerp: Re: [Friesland-genealogy] Huis Bethlehem te Beetsterzwaag

      :
      : Gerben,
      :
      : Wordt de naam Bethlehem voor deze boerderij al in 1763 gebruikt?
      : Is dit dezelfde boerderij als Henk Marinus bedoelt (tegenover
      : Lauswolt)?Tsip
      :
      : Tsjip Klynstra
      :
      :
      :
      : Op 29-04-2003 om 15:31 h schreef Gerben Bulthuis:
      :
      : > Tsjip en anderen,
      :
      : > Mijn informatie is dat Durk Jans al vanaf 1763 de
      : boerderij "Bethlehem" , met 7,5 ha land, bewoonde en huurde van
      : de familie Teijens. De naamsovereenkomst met Teijema is nog een
      : frappante bijkomstigheid.
      :
      : Gerben Bulthuis
      :
      : <knip>
      :
      : > Toen ik nog een jongen was en mijn ambtelijke carriere amper
      : was begonnen was mijn chef bezig met het op papier zetten van de
      : Bethlehems. Toen 16, had ik heel andere interesses maar dat van
      : die drie broers herinner ik mij en ook dat het huis "Bethlehem"
      : tegenover Lauswolt in Beetsterzwaag er iets mee te maken had,
      : maar mogelijk is dat bekend.
      :
      : Henk
      :
      :
      :
      :
      :
      : Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
      : of: http://go.to/frgen .
      :
      :
      : Om uw abonnement te be�indigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
      :
      :
      :
      :