Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

14709RE: [Friesland-genealogy] Hoekstra versus Duif (Workum)

Expand Messages
  • Jos Buisman
    Apr 1, 2003
      Nynke en Appy,



      Nynke, de overlijdensgegevens van Peeke Hoekstra had ik inderdaad gevonden,
      maar is dit dezelfde als Peeke Duif of niet. (geboorte periode klopt
      inderdaad)



      Appy, ook Jottje Peekes Hoekstra en zijn ouders plus hun huw. gegevens had
      ik al gevonden. Van Hidde Cornelis Duif heb ik haar ondertussen ook als
      Hittje gevonden.

      Ik heb ’n aardige verzameling Jottje’s maar ik ben tot nu toe geen
      vrouwelijke exemplaren tegengekomen.



      Het inkijken in die aktes is nu juist het probleem, naar Ljouwert is voor
      mij zeker 3 á 4 uur reizen (dus 6 á 8 uur in totaal) vandaar mijn oproep
      voor hulp.

      Maar in ieder geval bedankt.



      Vriendelijke groeten,

      Jos Buisman





      -----Oorspronkelijk bericht-----
      Van: Nynke van den Hooven [mailto:nynkevandenhooven@...]
      Verzonden: dinsdag 1 april 2003 12:04
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [Friesland-genealogy] Hoekstra versus Duif (Workum)



      Jos,

      Ik denk dat je kunt aannemen dat de gegevens van de akte niet helemaal
      correct zijn overgenomen. Waarschijnlijk heeft de verwerker van de gegevens
      inderdaad aangenomen dat Hidde de vader was..

      Ik vond de volgende overlijdensakte:
      Overlijdensakte Workum, 1894
      Aangiftedatum 12 februari 1894, akte nr. 11
      Peeke Hoekstra, overleden 12 februari 1894, oud 45 jaar, gehuwd

      Die komt precies overeen met "jouw" Peeke Duif.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.



      ----- Original Message -----
      From: Jos Buisman
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, April 01, 2003 11:32 AM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Hoekstra versus Duif (Workum)


      Hallo Hinke,



      Bedankt voor je snelle reactie, over deze had ik blijkbaar heen gekeken.

      Ze was dus inderdaad de moeder van Peeke, blijft dus over: "is het
      geboorteakte-uittreksel fout" of "wat was de reden dat hij moeders
      familinaam heeft gekregen".



      Was niet een van de beroepsregels van ambtenaren: "Waarom makkelijk als
      het
      ook moeilijk kan". :-))



      Met vriendelijke groeten,

      Jos Buisman

      <knip>

      [Non-text portions of this message have been removed]






      Yahoo! Groups Sponsor



      ADVERTISEMENT

      <http://rd.yahoo.com/M=246920.2960106.4328965.1728375/D=egroupweb/S=17050408
      37:HM/A=1513703/R=0/*http:/www.gotomypc.com/u/tr/yh/cpm/grp/300_06F/g22lp?Ta
      rget=mm/g22lp.tmpl>



      <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=246920.2960106.4328965.1728375/D=egroupmai
      l/S=:HM/A=1513703/rand=130415548>


      Genealogy yn Fryslân: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
      of: http://go.to/frgen .

      Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8
      juli 1999 geposte berichten staat op
      http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy

      Om uw abonnement te beëindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
      Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com


      Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo!
      <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.



      [Non-text portions of this message have been removed]
    • Show all 13 messages in this topic