      From: Jos Buisman
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, April 01, 2003 10:48 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] Hoekstra versus Duif (Workum)

      Is er iemand die mij met de volgende data kan en wil helpen?

      Geboorten regio 13: zuidwest en zuid Friesland

      Geboorteakte Workum, 1848
      Aangiftedatum 14 december 1848, akte nr. 76
      Peeke Duif, geboren 13 december 1848
      zoon van Hidde Cornelis Duif en Jottje Peekes Hoekstra

      Bij mijn weten is Jottje 'n mansnaam en ik ben tot nu toe ook geen
      vrouwelijke Jottje's tegengekomen.
      De geboorteakte doet vermoeden dat Hidde Cornelis Duif de vader zou zijn. (2
      vaders?)

      Maar tja, dan de volgende akte:

      Huwelijken regio 13: zuid en zuidwest Friesland

      Huwelijksakte Workum, 1848
      Man: Jottje Peekes Hoekstra
      Vrouw: Hidde Cornelis Duif
      Datum: 19 april 1848 Akte nr. 5

      Dus Hidde is toch echt de moeder van Peeke.

      Mij vraag is deze:
      Heeft Peeke de familienaam van z'n moeder (Duif) gekregen of staat er in het
      geboorteakte-uittreksel 'n fout en zou hier Hoekstra als familienaam horen
      te staan?

      Bij voorbaat dank.

      Mei freonlike groeten,
      Jos Buisman