14696Re: Nederlandse emigranten-Boekema

  • aukeschaafsma
    Mar 31, 2003
      Hallo Cor,

      Ik wist dat ik al eens iets over de SS Jason was tegengekomen, maar
      kon het in eerste instantie niet terugvinden. Maar het liet me los.
      En ja hoor even Googlen en de op de volgende URL: zelfs een plaatje
      van de stranding in 1892:
      http://www.kroonvaarders.com/alfabet/jschepen/jason1.htm

      Groetjes,

      Auke Schaafsma

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cornélius Boekema
      <boekema@s...> wrote:
      > Hallo Auke,
      > Dat is erg interessant te weten dat H. ekema al vermeld werd in de
      Census van 1870.
      > Met de boten lijsten ben ik niets verder gekomen. Heb geprobeerd
      meer te weten te komen over SS. Jason, maar heb nergens 'n historie
      kunnen vinden. Er zijn verschillende vaartuigen die de naam Jason
      hebben gevoerd. Ik vermoed dat "mijn" Jason in 1893 schipbreuk leed.
      Hier en daar kwam ik haar tegen maar niets overzichtelijks. Niet eens
      duidelijk of het tot de Holland-Amerika lijn behoorde.
      > In ieder geval zal ik nu weer naar Michigan gaan waar Jantje
      Denkema-Boekem ook heenging en waar ook Boekema's uit Noord-Brabant
      neerstreken, maar dat was rond 1920 of zo.
      > Nogmaals hartelijk dank.
      > Cor Boekema
    • Show all 6 messages in this topic