14349Re: [Friesland-genealogy] Popke Popkes Teijema

  • Meile Zetstra
    Mar 4, 2003
      Fokke,

      De vader van Nienske Popkes Teyema is Pokpe Sytzes Teyema. Volgens de
      gegevens op de website van het RAF is deze Popke Sytzes Teyema op 29
      september 1850 gehuwd met Martzen Jeips Bosma. Zij kregen de volgende
      kinderen:

      1. Sytze, geboren 24 februari 1851, overleden op 17 december 1888
      2. Aaltje, geboren 19 juli 1852, overleden op 28 juli 1874
      3. Jeip, geboren 22 januari 1854, overleden op 27 januari 1858
      4. Albertje, geboren 24 november 1855, overleden op 16 november 1931
      5. Nienske, geboren 2 juni 1857
      6. Jeep, geboren 14 augustus 1860, overleden op 4 maart 1863
      7. Geeske, geboren 19 mei 1863
      8. Jeip, geboren 26 november 1864
      9. Hans, geboren 14 februari 1868, overleden op 22 september 1890
      10. Uilkje, geboren 4 maart 1871
      11. Harmen, geboren 21 september 1873

      De vader van Popke Sytzes Teyema is waarschijnlijk de Sytze Popkes Teyema
      die in 1864 op 63 jarige leeftijd overleden is.

      Bij de naamsaanneming in 1811 is namelijk vermeldt:
      Teyema, Sietze Popkes, Langezwaag

      k. Popke 39, Langezwaag, Sjoerd 37, Harlingen, Symen 34, Jitske 28,
      beiden
      te Langezwaag

      kk. (v. Popke) Sitze 11, Tjeerd 6, Jakob 3, Stintje 11, Feikje 8;
      (v. Sjoerd) Izak 10, Hindrik 8, Hiltje 4; (v. Symen) Antje 3,
      Stintje 1, Henriette 6 weken

      Mairie Langezwaag, fol. 64

      Ik hoop dat je hiermee weer wat meer informatie hebt.
      Groeten,
      Meile Zetstra