13980van der Lieuw

  • Lieuw033
    Feb 1, 2003
      Hinke en Nynke,
      Geb. datum van ANTJE JELLES KALSBEEK heb ik op 15.12.1791 staan.
      Als jij de moeite (én tijd) wilt nemen eens in die DTB van geb. en doop te zoeken ben ik je zeer dankbaar. (na het werk e.d. zit ik nu vaak tegen middernacht en onrustig in doc. te zoeken terwijl ik eigenlijk naar bed moet!).
      LIEUWE JANS geen kind van LIEUWE, waar komt LIEUWE JANS vandaan ?
      Ik ben (15 jr. geleden) gekomen op de volgende lijn (man/vrouw):
      mijn vader is LIEUWE JAN VAN DER LIEUW / van Ginkel, zijn vader is FOKKE LIEUWES VAN DER LIEUW / Nienske Popke Teijema, zijn vader LIEUWE JANS VAN DER LIEUW / Zwaantje Jurgens Reitsma/Hiltje Jans Huisman, dan LIEUWEN VAN DER LIEUW / vrouw onbekend, dan JAN LIEUWES VAN DER LIEUW / Antje Jelles Kalsbeek en Foekje Jans (voor de aanname v.d.familienaam dus JAN LIEUWES (broer Foke Lieuwes werd Lieuwma, andere broer Euwe werd van Leeuwen) en dan de vader van Jan Lieuwes zou zijn LIEUWE FOKES gehuwd met Jitske Meines (data van geb, huw. overl. e.d. nog onbekend).

      Nynke:
      Patroniem van Jans kan ik ook niet verklaren.
      Groet, Fokke