13963Re: [Friesland-genealogy] Jacob Kisjes/Taeke Pletting/

  • Streekstra
    Jan 30, 2003
      Hoi Olga en alle anderen,

      Ik heb werkelijk gezocht in alle hoeken en gaten naar Kistjes c.s. voor zover digitaal te vinden, maar de oudste vermelding gaat voor nu even niet verder terug dan 1771.(Zwartsluis)
      Dan krijgen we nu even het kip of ei verhaal:
      Kerstjes,Karstjes, en ga maar door is wel overal te vinden en vele als varenden!,
      Dus de voorlopige eindconclusie zal toch moet zijn dat , dat Kistjes een verbastering zou kunnen zijn van Karstjes enz.
      Ik geef deze mening graag prijs voor een andere, mits toch wel goed gedocumenteerd.
      Dus, beste Olga, misschien zou je iets in de richting kunnen zoeken van die varenden,zeer zeker van de eilanden om verder te kunnen komen.
      Ik kan nu niet tot een andere conclusie komen dan dat Kistjes duidelijk jonger is dan Karstjes/Kerstjes/Kerstens/Karstens enz. c.s. en daaromtrent.
      Maar voor een ieder die het beter weet , gaarne een bijdrage,

      Groetnis,

      Peter Nanne Styreekstra