13945Re: [Friesland-genealogy] Jacob Kisjes/Taeke Pletting/

  • Streekstra
    Jan 29, 2003
      Appy, Olga, Olga e.a.

      Famililysearch geeft Kerst Jacob Pleunenburg (verder geen geg).trouwt met Bottje Tomas.

      Kind Meisje: Kike Pleunenburg (ged.23-11 1783 Nijehaske) trouwt met Gosling Zwart 25 aug. 1813 Haskerdijken
      Hij 34 zij 28.

      Verder,
      In de mijnstreek in Westduitsland niet te ver van Altena(ja) ligt Plettenburg.

      Je zou voor de aardigheid eens met een goed vergrootglas de origenele akten kunnen bekijken,want twee aanelkaar geschreven t's zouden weleens voor een U kunnen doorgaan en andersom.

      Ik weet, het is slechts een veronderstelling, maar er zijn gekkere voorbeelden van verschrijvingen.

      voorzover ik het nu even begrepen heb zijn de Kerstens en de Plettinghs gelieerd.

      Als men iets meer weet laat het weten want,hier is Watson een amateur bij,

      Groetens

      Peter Nanne Streekstra