13609Re: [Friesland-genealogy] Bouma / de Jong

    Jan 2, 2003
      Elly,

      De ouders van Herre zouden de volgende kunnen zijn (Herre en Jiskje krijgen nl. een dochter Lutske):
      Geboorteakte Workum, 1819
      Aangiftedatum 26 januari 1819, akte nr. 9
      Herre Bouma, geboren 25 januari 1819
      zoon van Cornelis Jans Bouma en Lutske Herris de Boer

      Overigens is dit de tweede Herre van dit echtpaar. Ze kregen eerder een zoon Herre in 1814:
      Geboorteakte Wonseradeel (mairie Tjerkwerd), 1814
      Aangiftedatum 7 oktober 1814, akte nr. 46
      Herre Bouma, geboren 2 oktober 1814
      zoon van Cornelis Jans Bouma en Lutske Herres de Boer

      Maar van Jiskje tot dusver geen spoor.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.