13583RE: [Friesland-genealogy] Re: Familie berichten Sneeker Nieuws blad - DISCUSSIE GESLOTEN

  • Andrys Stienstra
    Jan 1, 2003
      Als beheerder van de mailgroep "Friesland-genealogy" heb ik geen enkel
      bezwaar tegen iedere bijdrage die voor andere genealogen interessant kan
      zijn. Daar horen ook de door Anton Musquetier geplaatste familieberichten
      uit de Sneeker Courant bij. Als er anderen zijn die ook dergelijke berichten
      uit andere kranten op deze wijze willen verzamelen en publiceren, dan is
      daar wat mij betreft geen bezwaar tegen. Wel graag met een duidelijke
      onderwerpsvermelding. Als anderen net als Roelof Varkevisser daar wel
      bezwaar tegen hebben, dan kunnen ze dergelijke berichten gemakkelijk
      wegfilteren.

      Ik wilde direct even wijzen op de voortreffelijke site en service van Dick
      Warrink die op http://www.warrink.net/LC/index.htm de familieberichten uit
      de Leeuwarder Courant op vergelijkbare wijze bijhield. Helaas ontdek ik nu
      dat deze service per 30-11-2002 is gestopt. Wel is het archief op deze site
      nog te raadplegen. Een reden voor het stoppen wordt niet aangegeven, al
      wordt er wel vermeld dat het alleen na verzoek voor genealogische doeleinden
      ter inzage is. "De reden voor afscherming van de gegevens is de invoering
      van de Wet Bescherming Persoonsgegevens". De familieberichten (vanaf april
      2001 t/m november
      2002) zijn per maand samengevoegd en beschikbaar gemaakt voor download.

      Op http://www.rat.de/kuijsten/ar/ is de "Annonce Revue" van R. Kuijsten te
      vinden, een zoekmachine in attenderingen van familieberichten uit
      Nederlandse en Belgische kranten die verschenen zijn in de usenet
      nieuwsgroep genealogy Benelux.

      En hiermee wil ik deze discussie graag als afgesloten beschouwen. Mocht
      iemand het niet met mij eens zijn, dan graag een berichtje aan mijn
      persoonlijk emailadres: andrys@...

      Folle lok en seine yn it nije jier!

      Andrys Stienstra
      (moderator Friesland-genealogy)