13576Re: [Friesland-genealogy] OT - Familieberichten Sneeker Nieuwsblad van 31-12-2002

  • M.E.Vijverberg-Kalkema
    Jan 1, 2003
      Anton en Roelof,

      Ik ben het hier niet mee eens. Deze berichten zijn voor sommigen wel
      degelijk een wezenlijk onderdeel van genealogisch onderzoek. Niet iedereen
      is abonnee van alle kranten (ik denk trouwens dat niemand dat is) en ook
      niet alle advertenties zijn bij het CBG en/of andere archieflocaties te
      vinden. Daarnaast kun je wel eens voor verassingen komen te staan, een
      plotselinge ontdekking (een onbekende nazaat van een neventak) en kan het
      een aanvullig zijn op je data. En juist die missende data, zijn we daar
      niet in deze groep naar op zoek????? Of zoeken jullie alleen maar voor 1900
      om maar eens een willekeurige datum te noemen. Je kunt er niemand mee
      kwetsen want als je ze opvraagt op zeg het CBG dan kom je ze ook tegen en
      bovendien heeft de naaste familie ervoor gekozen dit in het openbaar mede
      te delen. Je gaat toch niet eerst je hele "stamboomfamilie" vragen of je
      wel een advertentei mag zetten? Het is een openbaar gegeven, daar heeft de
      familie voor gekozen, zodat heel de "wereld" er notitie van kan nemen.
      Ik pleit er dan ook voor om hiermee door te gaan. Laat de beheerder een
      code afspreken/opnemen in de regels en Roelof kan dan een filter plaatsen
      en hij krijgt die berichten niet binnen. Dan is iedereen toch tevreden?
      Natuurlijk zijn er wel diverse sites waar dit soort berichten op staan,
      maar ook die zijn zeer incompleet, dat kan ook niet anders. Elk intitaitief
      om dit soort berichten (dus ook huwelijk en geboorte, jubilea) openbaar te
      maken zijn daarom in mijn ogen meer dan welkom.

      Ik wens jullie allen een gelukkig, gezond en genealogisch vrchtbaar 2003.

      Marjolijne

      Marjolijne E Vijverberg-Kalkema
      kalkema@...
      GWZ Homepage : http://come.to/gwz