13296Re: [Friesland-genealogy] boekema

  • Cornelius Boekema
    Dec 4, 2002
      Deze gegevens had ik al, Karel, maar...ik heb als geboortedatum voor Jan
      Alberts 13 Jan. 1805 en jij geeft 30 Nov. 1804 aan. Omdat hij overleed
      op 17 Febr. 1884 en toen 79 was, zouden beide datums mogelijk zijn
      natuurlijk. In 1811, toen zijn moeder de familienaam Boekema aangaf voor
      haar kinderen, haar man was dus in Maart overleden, had Jan 7 jaar. Dat
      schijnt te bewijzen dat hij geboren was in Nov. 1804, want anders had
      hij 8 jaar moeten zijn. Jouw gegevens zijn dus juist.

      Maar nu 'n andere vraag: zou het mogelijk zijn via de overlijdingsakte
      van Albert Jans uit te vinden wie zijn ouders waren?
      Of zou het deze man zijn: Overlijdensakte Idaarderadeel (mairie
      Roordahuizum), 1812
      Aangiftedatum 12 maart 1812, blad nr. 3
      Jan Alberts, overleden 11 maart 1812, oud 79 jaar, gehuwd

      Hartelijk bedankt voor alle aanvullingen.

      Cor