13245RE: [Friesland-genealogy] Nijholt (RK)

  • Marianne Hoogma
    Dec 2, 2002
      Hallo Marten en Hinke en andere belangstellenden,

      Met interesse heb ik de discussie over de Nijholts (RK) gevolgd. Mocht een
      van jullie belangstelling hebben voor de nazaten van de volgende dames dan
      hoor ik het wel.

      Sjoukje Johannes Nijholt, geb. 7 febr 1830 St. Nicolaasga, overleden 6
      febr. 1920 Oosterwierum (Baarderdadeel). Zij was gehuwd met Bauke Lieuwes
      Palstra.

      of haar zus

      Afke Johannes Nijholt, geb. 28 okt 1835 Doniawerstal, overl. 16 maart 1911
      Doniawerstal. Zij was gehuwd met Teye Timens Bosma alias Bouhuis.

      Deze zussen en dus hun vader, Johannes Lykles Nijholt, komen voor in de
      kwartierstaten bij diverse aangehuwden van de RK Friese takken Hoogma.

      Is er overigens een verband tussen Lyk(e)le Nijholt en de naamsaanname van
      een familienaam Lyclama a Nijeholt in 1811 o.a. in Oudehaske? Ook van de
      dragers van deze dubbele familienaam heb ik wat gegevens van nazaten.

      Met vriendelijke groet uit Utrecht,

      Marianne Hoogma
    • Show all 27 messages in this topic