      Van: "Hinke Woudt" <h.woudt@...>
      Aan: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Verzonden: zondag 1 december 2002 18:13
      Onderwerp: Re: [Friesland-genealogy] Nijholt (RK) Doniawerstal

      Hallo Hinke, Volgens mijn gegevens werd Lyckle Harmens Nijholt geboren te
      Heerenveen, gedoopt op 28-5-1767 te Joure en overleden op 25-10-1826 te
      Joure. Hij trouwde op 5-5-1793 te Haskerhorne (RK kerk St.Nicolaasga) met
      Sjoukje Ydes Agricola, geen kinderen genoteerd, maar wel de aantekening dat
      zij ten dele geboren zijn te St.Nicolaaga en RK gedoopt in de RK statie de
      Heide te St.Nicolaaga en ten dele in de RK statie Balk. Marten Haijema

      Hallo Marten,

      Bedankt voor de aanvullingen maar weet je toevallig ook wie de ouders van
      Lyckle waren. Ik heb zelf zijn overl.akte nog niet ingezien. Voor mij is dit
      een ver zijlijntje en heb dus wat aanvullingen van de site van het Ryksargyf
      gehaald. Daar zag ik het RK huwelijk van Lykle en Sjoukje niet, alleen de
      vermelde proclamatie, maar misschien heb ik een spellingsvariant vergeten?

      Het boek van Dunegea is mij bekend, heb daar voor een kwartierstaat lijn van
      mijn man wel eens gegevens uit gehaald, staat inderdaad heel veel informatie
      in.

      Bedankt en hartelijke groet, Hinke Woudt-Westra.

      of: http://go.to/frgen .