12743Re: [Friesland-genealogy] Fw: opzoekvraag - jan gjolts (wijnstra)

  • Meindert Wijngaarden
    Nov 3, 2002
      Volgens mij ging het voor de achternaam in 1811 er bij kwam zo.
      Het kind kreeg als naam de voornaam van opa en oma van wederzijdse ouders en
      de tweede naam van de vader van het kind.
      Dus Annigjen Sjoerds betekend volgens mij dat de vader Sjoerd als eerste
      naam heeft.Annigjen is dan de eerste naam van een ouders van vader of
      moeder.Als er meer kinderen zijn kwamen anderen in de familie aanbod.
      Groeten Meindert

      >From: "Rita Veeken - Ritsma" <rritsma@...>
      >To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      >Subject: Re: [Friesland-genealogy] Fw: opzoekvraag - jan gjolts (wijnstra)
      >Date: Sun, 3 Nov 2002 19:30:58 +0100
      >
      >Hallo Nel, Meindert, Tony en alle anderen,
      >
      >Misschien zie ik het verkeerd, maar Sjoerd betekend gewoon kind van Sjoerd,
      >en is meestal geen achternaam. Voor Tony is deze fout gemakkelijk te maken,
      >maar de Nederlanders onder jullie met friese voorouders moesten toch beter
      >weten :) Ik heb verschillende Sjoers in mijn gegevens, allemaal van voor
> [...]

      Chatten met je vrienden via het web? Probeer MSN Messenger
      http://messenger.msn.nl/default.asp?client=1
    • Show all 7 messages in this topic