12148Re: [Friesland-genealogy] Bezoek Ryksargyf Leeuwarden

  • Tjerk Tigchelaar
    Oct 4, 2002
      Hallo Rosina,

      Het enige, dat de aangevers konden vertellen, was dat Jacob was geboren
      onder Heeg, dat hij slagter was van beroep en dat zij niet wisten hoe zijn
      overleden vrouw heette, noch "de namen zijner ouders hen bekend waren"

      Hij zal dus al wel als weduwnaar naar Leeuwarden zijn vertrokken

      Verder had je nog de leeftijd tegoed van Johannes Jacobs Dooper die in 1834
      in Workum overleed.
      Die was dus 43 jaar en niet 47 zoals ik abusievelijk had opgeschreven.

      Groeten,
      Tjerk

      Beste Tjerk,
      Graag zou ik willen weten wie de ouders zijn van:

      Overlijdens regio 9: midden Friesland

      Overlijdensakte Leeuwarden (mairie Leeuwarden), 1814
      Aangiftedatum 4 oktober 1814, akte nr. 430
      Jacob Johannes Dooper, overleden 3 oktober 1814, oud
      50 jaar, weduwnaar

      Wanneer en waar was hij geboren, gehuwd
      en met wie?
      Alvast bedankt, Rosina