11842Re: [Friesland-genealogy] familie ten Dam

  • Hinke Woudt
    Sep 18, 2002
      Lijstgenoten

      Gevonden op de site van het Ryksargyf ene Antje Tjemmes ten
      Dam, ovl. 10 april 1842 in Hemelumer Oldeferd op de leeftijd van 36
      jaar. Zij zou dus geboren zijn ca. 1805. Bij het aannnemen van de
      naam ten Dam in 1811 staat zij ingeschreven bij haar vader Tjemme
      Pieters ten Dam. Deze Tjemme Pieters ten Dam is op 4 maart 1812
      gehuwd met Lykel Pybes Visma te Hemelumer Oldeferd. Weet iemand of
      dit zijn 2de huwelijk is? Is hij dezelfde Tjemme Pieters die gehuwd
      is op 16 oktober 1803 in Hemelumer Oldeferd met Jeltje Wyngaarden?
      Als dat zo is zou Jeltje de moeder zijn van Antje Tjemmes ten Dam. Ik
      hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

      Hallo Elly,

      Ik heb even de overl. akte van Antje en de huwelijksakte van Tjemme voor je genoteerd.

      Antje Tjemmes ten Dam geb. Koudum, werkster wonende te Molkwerum, 36 jaar, echtgenote van Douwe Hendriks van der Meer, arbeider wonende te Molkwerum, dr.v. Tjemme Pieters ten Dam slagter wonende te Koudum en Jel Wijngaarden overl. te Molkwerum.
      Antje overl. 10-04-1842 's avonds 8.00 te Molkwerum.

      Huwelijk Hemeler Oldeferd 04-03-1812/5
      Tjemme Pieters ten Dam, 39 jaar, koopman wonende te Koudum (NB geen geb.plaats vermeld), zn.v. Pieter Tjemmes en Antje Dooytjes overl. weduwnaar van Jel Wijngaarden
      en
      Lykel Sybes Visma, 19 jaar, zonder beroep wonende te Koudum (NB geen geb.plaats vermeld), dr.v. Sybe Wybes Visma, 69 jaar visser en Aafke Pieters, 61 jaar wonende te Koudum.

      Ik hoop dat je hier weer mee verder kunt.

      Groet, Hinke Woudt-Westra