yunan adalari gezi maliyeti

  • sebnem onataslan
    Message 1 of 1 , Sep 1, 2007
      Selam Selma

      Senli benli konusman inan hic onemli degil. Bu senin samimi bir kisi oldugunu gosterir hepsi bu. Bu da ayrica guzel bir seydir.Kusura bakmayin maillerimi gec okuyabildim.
      Benim gezim soyle oldu :
      3 gece 4 gun .(yalniz gidecegim icin uzun olsun istemedim.)
      F tipi kabin aldim.2 kisilik odada tek kisi kaldim bu  230 EUR idi. %50 single farki ile 345 EUr yapiyor. 90 Euro da liman vergisi mi ne oduyorsunuz. 777 ytl oldu yani.

      Giderken yanima 100 EUR almistim. Ne yazikki kamaramda valizimin icinden 40 eur ve 1 sise smirnoff votkam calindi. Tatil suresinde 40 Eur daha cektim bu nedenle. Bunun oda servisince yapildigini dusunuyorum bildirdim ama bir gelisme olmadi. Siz siz olun lutfen paranizi pulunuzu odanizdaki kasaya kilitleyin. Ben plaja gidiyorum diye paralari yanima almamistim allahtan cok da para yoktu yanimda. Icki ve hediye alisverislerimi genelde kredi karti ile yaptim. Raki, sarap uzo viski cok ucuz. Giderken yaniniza ufak bos bir tekerlekli valiz alip iyi icki alisverisi yapabilirsiniz. Santorini ve mykonos duty free dolu. Bizimkilerden sadece 3 lt alisveris yapabiliyorsunuz. Turkiyede icki haric hersey pahali.

      Onun disinda her gun duzenlenen turlar icin yaklasik 50 EUR para isteniyor. O turlara katilmazsaniz kendiniz geziyorsunuz. Genelde kendiniz gezdiginizde de taksi parasi giris ucreti derken yine 40-50 eur gidiyor. Santorini ve mykonosta kendiniz gezebilirsiniz. Ama girit icin ya 4 kisi taksi tutun yada turuna katilin. Sarap tadimi falan da yapiliyor. Benim katildigim gezide girite pazar gunu inmistik bu nedenle her yer kapaliydi. Girit heraklionda guzel rakilar ve uzolar var. Ustelik cok ucuz. 4 eur falan. Santorinide de guzel yerler var. Teleferikle cikmak zorundasiniz tek cikis 4 eur . gidis donus almanizi tavsiye ederim. Manzara harika. Gemi yolculugu iyi guzel ama her yerde 3-4 saat kaliniyor fazla gezilemiyor tek dezavantaji bu diyebilirim.
      Bizim cikisimiz kusadasi-patmos-girit-santorini-mykonos-kusadasi idi. Patmosta denize girin plaji denizi guzel. Sadece dus ve soyunma kabini yok gemiden kendiniz artik ona gore giyinir gidersiniz.
      Atinadaki sehir turuna katilmanizi oneririm. Zaten kendiniz taksi tutup gitseniz da ayni paraya geliyor. Yunanistanda dolmus minibus yok. Otobus ve trenler de yunanca karisik bir dil oldugundan sehri de tanimadiginizdan ve zaman kisitli oldugundan turistlere pek hizmet veremiyor gibi geliyor, atina pirede 1 saatlik sehir turu 50 eur falan. Ama siz pazarlik ederseniz 40 euroya iniyorlar. Ayrica zaten akropolis icin de giris ucreti odeyeceksiniz. 12 eur o da . Bunla birlikte tura katilmaniz daha uygun oluyor. Atina'da cok kisa kaliniyor ve atina cok buyuk bir sehir gezilmesi icin 2-3 gun kalinmasi gerek bence. Arkeolojik kalinti falan yok. 3 parca sey var. Gerisi %98'i hep turkiyede. Bu nedenle fazla para harcamamanizi bazi iceceklerinizi gemide yaniniza almanizi (kola fanta su gibi) turlardan sadece atinadakine katilmanizi  tavsiye ederim. Bu bizim gemiyle alakali degil. Ayni anda aegan 2 ve ocean monarch gemileri olarak gitmistik. Hepsi ayni programlari takip ediyor kalkip ve varislari bile ayni neredeyse...Aksamlari revuler sovlar falan oluyor. Cok da ahim sahim degil.
      Oda servisine dikkat edin gunde 8 eur garsonlar icin kesiliyor. 3 gunde 24 eur yapiyor. Bunu mutlaka aliyorlar. Onun haricinde bazi turk arkadaslar havuzda orda burda surekli su ve cola falan ictiler. Giderken 285 Euro ve 386 euro gibi sadece su vs. parasi odediler. Dusunun 3 gunde 600-700 milyon bar icin odediler ne korkunc  degilmi?? Oysa bu insanlar Turkiyede bir milyonun hesabini yapiyorlardi  !!!!!!
      Kusadasi yada istanbul katilacaginiz yerden kapali ambalaj suyunuzu, (4 litre yetiyor.) 2-3 tane kola fantanizi almanizi oneririm. Onun disinda zaten adalarda yiyip icersiniz adalar o kadar pahali degil. Frape var soguk kahve ilginc olarak. O da uygun oralarda.
      Gemilerde yiyecek super cikiyor .
      Ben bu gemi seyahatini en ekonomik sekilde yapmaya calistim ve sadece gemi ile gezi esnasinda harcamam  900'ü biraz gecti ayrica  vize var tabi. Benim vizem pasaportum hazirdi yanmasin diye zaten bu tura katildim. Vize ve pasaportun da maliyeti 300 ytlyi bulur .
      Bir de pronto tur'un vizesiz cruise gemileri var. Onlar biraz daha pahali sanirim ayrica single farki olarak %100 aliyorlar. Ben benimkini tavsiye ederim.
      Aslinda ben ilk olarak baska bir acenteden atina-selanik-kavala vs. uzerinden otobüsle bir tur ayarlamistim. Ama tur surekli (3 hafta boyunca ) iptal oldu. Son haftada da tur ucretini 119 eurdan 249 eur'ya (ustelik yarim pansiyon) cikardilar bu yuzden ben de sonra anda bu cruise programini ayarladim. Yoksa vize pasaport icin harcadigim paralar bosa gidecekti.
      Bir de Selma hanim nasil oluyor da sizin turunuzu iptal etmiyorlar ,ben benim turuma bir aile yakinimizi da son iki gunde ilave ettirdim. Ama son gunde asiri ictigi icin rezervasyonunu iptal ettirdim ve bunu en son gun yaptim ertesi gun gemi kalkti. Sizinki gunler onceden neden iptal olmuyor. Ben hey travel ile gittim. Cok iyi bir acente orada vildan hanim var. Isinin ehli ve muthis ozverili bir hanim. Tavsiye ederim.
      Ben patmos, girit ve santoriniyi begendim. Atina guzeldi mutlaka ama yasayamadim. Mykonosu hic begenmedim. 5 tane sacma sapan sus degirmeni koymuslar baska da birsey yoktu. Ayrica heryer genc yakisikli gay cift dolu. Genelde ogrenci kesiminin gittigi bir yer gibi. Cok janti seylere rastlayamiyorsunuz. Adalar birbirinin ayni zaten kopya yapmislar. Evler bodrum evleri gibi. Cam pencere mavi dislari beyaz. Farkli bir sey goremiyorsunuz. Butun adalar birbirinin tipkisi santorini ve girit biraz farkli.

      Ama bu paraya Cesmede bir hafta hersey dahil harika bir tatil de yapabilirsiniz. Yada antalyada sanatcili bir otelde de kalabilirsiniz. Daha da ucuza gelir.  Inanin Turkiye bir turizm cenneti hersey var ve hersey sudan ucuz. Neyse umarim katilirsiniz herseye ragmen yurtdisinda olmak, ozgur olmak ve farkli yerler gormek guzel bir tecrube oluyor. Ustelik burasi yunanistan ise..

      For ideas on reducing your carbon footprint visit Yahoo! For Good this month.