Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.
 

ER Seminar Call for Papers

Expand Messages
  • Lemmer Richard
    This is just a reminder that the deadline for submissions for the 5th Annual ER Seminar is only a week away. Please check the JALT ER SIG website, seminar
    Message 1 of 1 , Apr 3, 2012
      This is just a reminder that the deadline for submissions for the 5th Annual ER Seminar is only a week away.  Please check the JALT ER SIG website, seminar page, (http://www.ersig.org/drupal- ersig/5th-er-seminar/) for details on how to submit.  Please read the information and follow the link to the online submissions form.

      Below is a copy of the announcement on the web site.  English follows Japanese.  However, the links in the text may not be active, in which case you should go to the website noted above.

      Thank you,

      Thomas Bieri
      Seminar Chair

      発表者募集:第5回年次多読セミナー

      第5回年次多読セミナーの実施委員会では本大会においての発表に 興味を持たれている教育者ならびに研究者の方からの発表を募集し て います。

      本大会は2012年7月1日(日)名古屋の椙山学園大学( 星ヶ丘キャンパス)に於いて、全国語学教育学会の多読研究部会( JALT ER SIG)と椙山学園大学により共同開催されます。

      本大会のテーマは“Extensive Reading: Research and Practice — 多読:研究と実践”です。英語・ 日本語どちらでの発表も受け付けております。

      投稿に際しては、多読(ER)またはERを使っての英語・ 日本語・ その他の言語教授法に関連する役立つアイディアにつ いての独自の 研究をわかりやす く書いてご紹介ください。 ERプログラムの開始や運営に関してのポスターセッションでの発 表も募集します。また、 Extensive Listening (EL) またはERとELを組み合わせた内容の投稿も歓迎いたします。

      応募はリンク にてお願いいたします。

      投稿原稿の上には次の情報を書いてください。

      主発表者 氏名:

      連名発表者 氏名(共同発表の場合:

      連絡先E-mail:

      その他の連絡先:

      所属:

      発表形態:(ロング・ペーパー 50分、ショート・ペーパー25分、ポスターセッション) 

      対象生徒: (子ども、中学生、高校生、大学生、大人、その他)

      上記の情報の下に、発表の概要(summary)と要約( abstract)をお書きください。尚、 概要は大会要綱に 掲載致します。投稿の本文には 選考側に応募者の情報が容易に分かるような記述は避けていただく ようお願いいたします。 最後に、発表される言語(日本語または英 語)で投稿して下さい。

      応募締切は4月10日(火)です。発表の採択について、 可否は5月上旬にお知らせします。

      ご注意: JALTでは日本国外からの発表者のためにビザのスポンサーにな ることはできません。 日本へのビザ 取得ができない場合は発表の応募を受け付けることが できませんのでご了承ください。

      Call for Papers: 5th Annual Extensive Reading Seminar 日本語のために下 にスクロール

      The organizing committee of the 5th Annual Extensive Reading Seminar invites interested educators and researchers to submit presentation proposals for the 5th Annual Extensive Reading Seminar, which will be held in Nagoya, Japan on Sunday, July 1st , 2012 at Sugiyama Jogakuen University, Hoshigaoka Campus.

      This conference is co-sponsored by the JALT Extensive Reading Special Interest Group (JALT ER SIG) and by Sugiyama Jogakuen University.

      The theme of the conference is “Extensive Reading: Research and Practice” and is open to presentations in both English and Japanese.

      Submissions will be accepted if they are clearly written and introduce original research on ER or useful teaching ideas related to ER teaching of English, Japanese or any other language. We would also like to encourage submissions of proposals for poster presentations related to starting and running an ER program. Submissions are also welcomed if they relate to Extensive Listening (EL) or combinations of ER and EL.

      Please submit via this link:


      Please fill in the following at the top of your submission:

      Main presenter:
      Co-presenter(s):
      Contact email:
      Alternate contact:
      Affiliation:
      Proposed Format (Long Paper 50 min, Short Paper 25 min, Poster):
      Level of students (children, junior high, high school, college, adults, other):

      Below these details, please clearly describe your proposed presentation in a summary for the seminar handbook and an abstract as directed. In the body of your submission, please avoid including details that will make you easily identifiable to abstract readers. Finally, we will expect you to present in the language of your abstract (Japanese or English), so please submit accordingly.

      Deadline for submissions is April 10th and acceptance notifications are expected to be made in early May.

      Please note, JALT cannot sponsor visas for presenters from outside Japan. Please do not submit a proposal if you cannot obtain a visa to Japan.

    Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.