Re: [EfR] Dragutz...cum stati cu leusteanul ?

  • marian pop
    Message 1 of 22 , Jun 2, 2013
      Tarragon.

      From: Liliana Oprea <liltavy@...>
      To: "EscapeFromRomania@yahoogroups.com" <EscapeFromRomania@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, May 29, 2013 6:28:29 AM
      Subject: Re: [EfR] Dragutz...cum stati cu leusteanul ?

      Este tarhon la NoFrills? Cum ii spune?

      Lili

      From: Gabriela <r_c_ro@...>
      To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, May 28, 2013 11:20:36 PM

      Waw, e voinic leusteanul tau, Ioan! Imi place si tarhonul, am mancat la cineva perisoare cu tarhon (mancarica) delicioase.
      Ceva de genul asta..

      http://retetaculinara.com/perisoare-cu-tarhon-si-sos-de-rosii/

      Cu drag,
      Gabriela M
      Toronto

      --- In mailto:EscapeFromRomania%40yahoogroups.com, ioan <ioiai40@...> wrote:

      > Gabriela,
      > Este inalt, 75 cm si e tare gustos in ciorbe, mai ales de miel.
      > Dar folosesc si tarhonul in toate ciorbele, il cumpar de la Loblaws sau No frills, crescut in Israel, Mexic sau Rep. Dominicana.
      > Mai pun si in gradina.
      >
      > Cam toata lumea are leustean, multi au trecut la alte gusturi ce curry powder si altele.
> [...]

    • simona botez
      Message 2 of 22 , Jun 2, 2013
        Cand eram mica nu-mi placea sa vad verdeata in supe/ ciorbe...ca mai toti copii de altfel. Acum nu concep ciorba fara leustean. Dar nu stiu ce sa zic de tarhon, nu am mai mancat de pe vremea aceea cand nu-mi placeau verdeturile. Ar trebui sa incerc, nu?

        Legat de mamaliga, eu gatesc cel putin odata pe saptamana, sunt gata mereu sa inlocuiesc painea cu mamalica, langa sarmale, fripura, tocanita, ciulama, ciuperci cu smantana, un bors cu leustean, omleta, ficatei,etc...sau pur si simplu cu branza, cu smantana sau cu lapte. Cel mai simplu e intr-o oala buna de teflon. Se prinde, se face o coaja groasa, rumenita, dar apoi coaja se ia cu totul, oala nu trebuie frecata. Iar daca va place sa puneti lapte, e grozav peste aceasta coaja rumenita de mamaliga. Stiu ca nici teflonul nu e indicat pentru gatit, am inceput sa elimin tigaile si vasele de teflon din bucatarie, dar daca suprafata oalei/tigaei/tavii e intacta, cred ca e oarecum OK. Cel putin pt mamalica e cea mai buna solutie. Folosesc mereu malaiul macinat mai mare (Corn meal-Coarse, il prefer pe cel de lA CEDAR, la fel si grisul) si nu se fac cocoloase niciodata.

        Numai bine!

      • ARIN
        Message 3 of 22 , Jun 3, 2013
          Daca n-ai mai incercat tarhon, pune-l, la inceput, "cu tzaraita" - tarhonul are o aroma foarte puternica si care nu intotdeauna place. Daca ai scapat in vreo mancare mai mult tarhon decat trebuie, n-o sa-ti mai placa aceasta planta IN VECI ;)

          Deci incepe usurel si parcimonios, pana ii "prinzi" calitatile si inveti sa-l "dozezi" asa cum iti place ;)

          Oricum: dupa ce il vei fi folosit, ciorba de cartofi dar MAI ales ciorba de fasole or sa ti se para de neconceput fara el ;)

          Codruta

> [...]

          Legat de mamaliga, eu gatesc cel putin odata pe saptamana, sunt gata mereu sa inlocuiesc painea cu mamalica, langa sarmale, fripura, tocanita, ciulama, ciuperci cu smantana, un bors cu leustean, omleta, ficatei,etc...sau pur si simplu cu branza, cu smantana sau cu lapte. Cel mai simplu e intr-o oala buna de teflon. Se prinde, se face o coaja groasa, rumenita, dar apoi coaja se ia cu totul, oala nu trebuie frecata. Iar daca va place sa puneti lapte, e grozav peste aceasta coaja rumenita de mamaliga. Stiu ca nici teflonul nu e indicat pentru gatit, am inceput sa elimin tigaile si vasele de teflon din bucatarie, dar daca suprafata oalei/tigaei/tavii e intacta, cred ca e oarecum OK. Cel putin pt mamalica e cea mai buna solutie. Folosesc mereu malaiul macinat mai mare (Corn meal-Coarse, il prefer pe cel de lA CEDAR, la fel si grisul) si nu se fac cocoloase niciodata.

        • Petru Rotariu
          Message 4 of 22 , Jun 4, 2013
            Ultimul experiment care l-am incercat in gradina este sa colectez apa de ploaie in butoaie.
            La Costco.ca sau la Home Depot gasiti butoaie de plastic care se pun la drain pipe.
            Apa de ploaie este mult mai buna decat cea de robinet (nu are clor) la udat legumele.
            Cumparati butoaie cat mai mari de pest 150L.
            Am 5 butoaie legate intre ele cu furtune casa se echilibreze nivelul de apa.
            Sunt butoaie care au o parte plata sa se lipeasca usor de peretele casei si sunt unele care au si aspect rustic cu cercuri, etc.
            So far anul asta nu am folosit apa de la robinet deloc sa ud plantele.
            La City of Toronto suntem obligati by law in 2013 sa deconectam drain pipe de la run-off drain asa ca sariti pe butoaie.
            Un butoi bun cost in jur de $100.
            Have fun cu leusteanul.

          • douamii 2000
            Message 5 of 22 , Jun 4, 2013
              :-) :-)
              Eu, cu niste ani buni in urma, mi-am luat o certificare LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) http://www.cagbc.org/AM/Template.cfm?Section=LEED
              si de-atunci le spun tuturor celor din domeniu ca, in sfarsit, metodele bunicilor au acum o denumire oficiala.
              Chestia cu apa de ploaie, ca - de altfel - si mersul pe bicicleta, ventilatia naturala, lumina naturala, densificarea, acoperisul de tigla, ferestre duble sau triple pentru o mai buna izolatie termica, streasina larga la acoperis, verdeata care sa reduca aporturile de incalzire vara, materialele de constuctie ecologice, sustenanta si reciclarea si ... chiar si prepararea de apa calda menajera in sistem solar :-) .... ei bine, pe-astea toate, bunicii mei le stiau si le aplicau in viata de zi cu zi! Si toate astea (ma rog, pe langa multe altele) sunt criterii LEED. Cum se-nvarte roata ...

              Bravo pentru treaba asta cu apa de ploaie! Sa stii ca este f.f.f.f buna si la spalatul parului.

              Message 6 of 22 , Jun 4, 2013
                Salut 2k.

                Pot sa citesc undeva (sa invat) principiile pe care le-ai enumarat mai jos si mai multe?
                Stii vreo carte care adreseaza asemenea tips-uri?

                Merci.

                To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com

                From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                Message 7 of 22 , Jun 4, 2013
                  ideea e buna cu apa de ploaie, dar in Ro aveam un bazin de 1 mc si nu ocupa spatiu, pe cind cu butoaiele de la Costco mi-ar ocupa un sfert din gradina.

                  ________________________________

                  Message 8 of 22 , Jun 5, 2013
                    Din pacate, principiile acestea de proiectare, conform normelor LEED, sunt prezentate in amanunt numai in publicatiile caGBC (Canada Greaan Building Council) si vezi si tu care sunt preturile:
                    http://www.cagbc.org/source/Orders/index.cfm?section=Shop_Online&task=1&CATEGORY=EN_LEED_GD&DESCRIPTION=LEED%20Guides&CFTOKEN=28493801&continue=1&SEARCH_TYPE=find

                    Spune-mi ce naume te intereseaza si poate iti reusesc sa-ti recomand ceva pe directia dorita de tine.

                    Daca, spre exemplu, te intereseaza metode de a micsora impactul ecologic al unei constructii si a activitatilor zilnice aferente ... wow ... putem discuta la nesfarsit pe tema si iti pot recomanda si niste lecturi interesante; asta fiind o mai veche pasiune de-a mea ...

                    To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com

                    From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                    To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                    Message 9 of 22 , Jun 5, 2013
                      .. scuze pentru toaaaaate typo-urile ...

                      From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                      To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                      From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                      To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                      Date: Tuesday, June 4, 2013, 6:22 AM

[...]

                      apoi veti primi un mesaj la care trebuie sa dati reply!

                    • Petru Rotariu
                      Message 10 of 22 , Jun 7, 2013
                        Ma interesa mai mult ideile simple.
                        Nu vreu sa intru in detalii.
                        Un ghid basic sa nu fac greseli de baza.
                        Cum ar fi sa acoperi toate gaurile mici pe care le are casa in exterior, etc.
                        Sa auzim de bine.

                        To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com
                        From: douamii2000@...
                        Date: Wed, 5 Jun 2013 21:52:54 -0700

                        From: douamii 2000 <douamii2000@...>

                        To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com

                        From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                        To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                        From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                        To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                        Date: Tuesday, June 4, 2013, 6:22 AM

[...]

                        daca aveti timp, vizitati http://efr.digisoft.ro

                      • douamii 2000
                        Message 11 of 22 , Jun 7, 2013
                          Ai citit informatile puse la dispozitie de CHMC?
                          Spre exemplu, la capitolul "Maintaining a Home" au o sumedenie de idei si exemple aici:
                          http://www.cmhc-schl.gc.ca/en/co/maho/index.cfm

                          Daca vrei mai multe amanunte, au o serie de publicatii (marea majoritate sunt gratuite, in format electronic sau hard-copy) pe care le poti comanda online:
                          https://www03.cmhc-schl.gc.ca/catalog/productList.cfm?cat=5&lang=en&fr=1370624779201

                          Sper sa-ti placa.

                          Si da, toate gaurile si fisurile la exteriorul casei trebuie tinute din scurt; mai putin cele ce asigura ventilarea peretilor si - eventual - evacuarea condensului :-)
                          Daca ai intrebari concrete eu cred ca e bine sa continuam discutiile pe tema, fiindca lamuriri in domeniul asta nu pot strica nimanui.

                          Numai bine.

                          To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com
                          From: douamii2000@...
                          Date: Wed, 5 Jun 2013 21:52:54 -0700

                          From: douamii 2000 <douamii2000@...>

                          To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com

                          From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                          To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                          From: Petru Rotariu <rotary44@...>

                          To: "EscapeFromRomania@yahoogroups. Com" <escapefromromania@yahoogroups.com>

                          Message 12 of 22 , Jun 7, 2013
                            Buna ziua tuturor!

                            O intrebare: cit de tirziu pot veni hirtiile de la Guv., de la Taxe, ma refer la notice of assessment.
                            Noi nu am mai patit sa nu le primim pina la mijlocul lunii May. Any thoughts?
                            Multam fain!

                            Weekend placut si insorit cu putin noroc!!!
                            Tony

                            To: mailto:EscapeFromRomania%40yahoogroups.com
                            From: mailto:douamii2000%40yahoo.com
                            Date: Wed, 5 Jun 2013 21:52:54 -0700

                            To: mailto:EscapeFromRomania%40yahoogroups.com

                            Message 13 of 22 , Jun 7, 2013
                              Buna,

                              In caz ca esti in Canada: noua ne-au venit demult, dar le-am depus
                              electronic si binisor inainte de termen, cind nu prea au de lucru. Daca
                              le-ai trimis pe hirtie, sigur dureaza mai mult. Ai incercat sa te duci la
                              My Account pe site-ul lor? Poate gasesti statusul acolo...

                              Numai bine,
                              Basil

                            • Gabriela
                              Message 14 of 22 , Jun 8, 2013
                                Buna

                                Si noi le facem intotdeauna online, devreme, prin martie-aprilie, depindzand de cand avem T4 in mana. Si Basil are dreptate, vezi status-ul online. In general primim notice of assessment dupa doua saptamani. Daca ti-ai schimbat domiciliul, se poate intampla sa se fi dus plicul la adresa veche. Au patit asa niste prieteni...

                                Fiul meu si-a facut mai tarziu aproape de May 1st si n-a primit nici el assessment-ul, dar a primit banii de la taxe.

                                Cu drag,
                                Gabriela M
                                Toronto

                                Message 15 of 22 , Jun 10, 2013