[EfR] Re: Rromi in Canada

  • Gabriela
    Message 1 of 48 , May 1 12:50 PM
      Buna

      Ma intreb si eu ca omu'...cumva, necumva...Asta nu se cheama ca au uzurpat (hijacked) tara si numele neamului romanesc? Voi ce credeti?

      Eu cred ca autoritatile romane ar fi trebuit sa vuiasca de mult la asemenea fapta..asa ca nu prea inteleg eu ce se intampla pe acolo, acest fenomen dureaza totusi de ceva ani buni...Ne lamureste cineva din Romania de ce tac autoritatile romane?

      Cu drag,
      Gabriela M
      Toronto

      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Cosmin Calinescu <cosmin_webdotcom@...> wrote:

> [...]
      >
      > Sa isi ia nene pana la urma ce nume vor dar sa fie in asa fel  ales incat sa nu creeze confuzie.
      >
      > E vorba de imaginea mea si a tarii mele. Pana ajunge strainul sa imi vada "sufletul" imi vede mai intai imaginea. Iar la capitolul imagine externa trebuie si aportul Ministerului de Externe care trebuie sa combata agresiv acestei egalitati gi generalizari facute intre tigan(i) (care este o etnie care traieste peste tot prin lumea asta) si roman si Romania.

    • docarnu
      Message 48 of 48 , May 7 5:18 PM
        > N-am timp sa citesc cuvant cu cuvant insa is curios sa stiu
        > intinderea denumirii de "Rroma" prin secolul 16,

        Pai cica zice acolo ca tiganii intre ei se chemanu romanichal.

        adica originea si
        > istoria cuvantului "roma" in comparatie cu originea ci intinderea
        > cuvantului "tzigan".
        >
        > Ca de ex prin 1530 Henry VIII a dat o lege
        > <to expel the "outlandish people calling themselves Egyptians>

        Una nu exclude pe alta. Tiganii le spuneau celorlalti ca sint din Egipt (poate si credeau), altii le spuneau lor tigani/egipteni etc dar asta nu insemna ca ei intre ei nu se puteau numi altfel.
        romanichal e termen din limba angloromani, si de aia s-a incetatenit, ca tot ce e englezesc :).

        > Ion Budai Deleanu in secolul XIX parca a scris "Tiganiada" si nu "Romaniada":
        >
        > http://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%9Aiganiada

        Iarasi nu inteleg contradictia. Evident ca au existat mai multe denumri care au coexistat. Si de asemenea nu spune nicaieri ca roma era cuvint foolsit de tiganii romani.
        Ovidiu