Meditatii

  • Simona
    Message 1 of 24 , Mar 3 4:39 PM
      Buna seara,

      Nu stiu daca pe aici (GTA) se obisnuieste ca elevii sa faca meditatii (de exemplu in clasa a XII-a), la matematica sau engleza, sau alte materii. Care ar fi alternativele si care este costul? Aveti recomandari?

      Multumesc!

      Simona
    • douamii 2000
      Message 2 of 24 , Mar 5 3:25 PM
        Vad ca nu a raspuns nimeni, asa ca iata ce stiu eu. Fiul meu, student,  mediteaza elevi de liceu la matematica si chimie, prin Tutor Doctor. Au office si in Toronto:
        http://tutordoctor.com/toronto/
        Bafta!

        Message 3 of 24 , Mar 5 6:22 PM
          Nu auzisem de acest site. Stie cineva mai multe? De exemplu cam care ar fi costurile?
          Multumesc!

        • Matei Liliana
          Message 4 of 24 , Mar 6 6:00 AM
            Buna ziua,

            As dori daca stie cineva, o persoana care nu are sot/sotie/copii si nici proprietate in Canada si lucreaza in US, unde ar fi mai bine sa faca taxele ? in Canada sau US? in statul in care se duce taxele sunt mici..si ar fi mai bine acolo ..
            Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

            Multumesc

            Liliana

          • ovidiu_martoiu
            Message 5 of 24 , Mar 6 6:42 AM
              Simona, poti intreba si la scoala pentru ca unii dintre profesori sunt inregistrati pentru tutoring sau de nu iti pot recomanda pe cineva.

              De altfel mai exista: Kumon (http://www.kumon.ca/)sau pentru performanta "Spirit of Math" (http://www.spiritofmath.com/)

              O zi buna,
              Ovidiu M

              --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, simona botez <simonabotez2005@...> wrote:

              > Nu auzisem de acest site. Stie cineva mai multe? De exemplu cam care ar fi costurile?
              > Multumesc!

            • Dan Nedelcu
              Message 6 of 24 , Mar 6 3:42 PM
                Stiu de la un prieten care a lucrat o perioada pe vapoare de croaziera
                si ca sa nu plateasca taxe in Canada trebuia sa se declare nerezident.
                Conditiile pentru asta s-au schimbat si nu numai ca nu trebuie sa ai
                proprietati, nu trebuie sa ai nici cont in banca in Ca.
                Situatia e putin diferita pentru ca el nu platea taxe nicaieri, vaporul
                naviga prin ape internationale si desi compania era inregistrata in US
                ei nu plateau taxe acolo.
                Sigur ca ar fi mai bine sa plateasca taxele numai in US dar trebuie sa
                se intereseze bine, poate gaseste ceva pe site-ul Canada Revenue
                http://www.cra-arc.gc.ca/menu-eng.html sau le da un telefon sa nu se
                trezeasca peste ceva ani cand se intoarce in Canada ca trebuie
                sa plateasca cine stie ce sume de bani.

                Numai bine!
                Dan

                On 3/6/2013 9:00 AM, Matei Liliana wrote:

> [...]
                > mici..si ar fi mai bine acolo ..
                > Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

              • Florentina Mioara Perju
                Message 7 of 24 , Mar 6 4:50 PM
                  Buna,

                  Daca vrei sa apelezi la un tutor prin agentie cred ca cel mai bine este sa discuti cu ei si chiar sa le propui tu cat poti oferi.Ei oricum au o baza de date si care tutor se va arata disponibil sa lucreze cu tine, va fi practic de acord si cu plata. Cel mult poti sa oferi marire sa zicem 10%, in functie de performantele obtinute. Pentru suma oferita tu poti cere ajutor pentru o sg materie sau pentru mai multe o data. Poti cere ajutor doar la o singura tema sau referat, de pe azi pe maine.

                  Uite si cateva site-uri care ofera ajutor gratuit:

                  Homework Help is a free online math help resource for students in Grades 7-10.  https://homeworkhelp.ilc.org/

                  French language tutoring service to help students in French
                  language schools from grades 1 to 12 with their homework. This service
                  is currently available to francophone students from the Yukon,
                  Saskatchewan, Alberta, Nunavut and Ontario.: http://www.sosdevoirs.org/a-propos/english/

                  Free online tutoring by certified Ontario teachers. Get homework help in English and sciences for grades 9-12 and math for grades 11-12. It's
                  live and anonymous! The chat rooms are open Sunday to Thursday, 5:30
                  p.m. ET to 9:30 p.m. ET.                   http://www.ilc.org/aat/index.php

                  Seara buna in cont!

                  ________________________________

                  --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, simona botez wrote:

                  > Nu auzisem de acest site. Stie cineva mai multe? De exemplu cam care ar fi costurile?
                  > Multumesc!

                • ioan
                  Message 8 of 24 , Mar 6 8:28 PM
                    Buna Simona,

                    Am vazut in ziatele romanesti anunturi cu profesori romani care predau meditatii, am aici doua numere de telefon, 905-272--0179, 416-232-0976 (profesori de mate si fizica certificati in Canada, clasele 9-12). (sursa ziarul Acasa)
                    Dar, mi se pare cam tirziu in ultimul an de liceu, ar fi fost mai bine din clasa a 9-a, ca sa-i faci o fundatie solida elevului. (e doar parera mea, nu vreau sa jignesc)
                    Niste amici isi duc copilul care este in clasa aVIII-a doua ore pe saptamina la o scoala unde predau doi profesori romani, sot si sotie. Pretul este in jur de $170/ luna , 16 ore, care mi se pare foarte bun in comparatie cu scolile aminitite pe site. Clasa are 1010 elevi. Miine o sa am mai multe informatii despre adresa lor si o s-o afisez.

                    Ioan

                    ------------------------------

                  • carmen78y
                    Message 9 of 24 , Mar 6 9:49 PM
                      In principiu, daca nu este rezident al Canadei (vezi mai jos conditiile) atunci nu trebuie sa plateasca taxe in Canada. Daca are conturi in banci canadiene (in diverse conditii) sau contributii in LIRA/RRSP trebuie declarate la taxe in USA. Intre Canada si USA este semnat un Tax Treaty si de asemenea sunt foarte multe aspecte care trebuie luate in considerare. Cu putina rabdare insa poate sa se descurce in hatisul de reglementari si formulare care trebuie completate corect si la timp.

                      In USA trebuie sa plateasca separat taxele federale, statale si locale. Mai mult ca sigur ca atunci cand s-a mutat in USA a fost part year rezident in ambele tari (in afara faptului cand a iesit/intrat pe 1 ianuarie) iar anul respectiv trebuie tratat intr-un mod special.
                      Daca vrea sa apeleze la un profesionist in cross-border taxation sa aibe grija ca sunt multi care habar nu au dar incaseaza onorarii exagerate pentru ca este o situatie complicata. Cel mai bine este sa se puna si el in tema ca sa-l poata verifica pe "profesionist".

                      O sursa foarte utila de informatii sunt forumurile administrate de Serbinski Accounting Firms http://www.serbinski.com/ la http://forums.serbinski.com/ . Le recomand ca punct de plecare si apoi a cere lamuriri.

                      Carmen

                      http://www.cra-arc.gc.ca/tx/nnrsdnts/cmmn/rsdncy-eng.html

                      Under Canada's tax system, your liability for income tax in Canada is based on your status as a resident or non-resident of Canada. Your residence status must be established before your tax liability to Canada can be determined.

                      A determination of residence status can only be made after all the factors have been considered. Your circumstances have to be reviewed in their entirety to get an accurate picture of your residence status.

                      The residential ties you have or establish in Canada are a major factor in determining residence status. Residential ties to Canada include:
                      •a home in Canada;
                      •a spouse or common-law partner or dependants in Canada;
                      •personal property in Canada, such as a car or furniture;
                      •social ties in Canada; and
                      •economic ties in Canada.

                      Other ties that may be relevant include:
                      •a Canadian driver's licence;
                      •Canadian bank accounts or credit cards; and
                      •health insurance with a Canadian province or territory.

                      Residential ties that you maintain or establish in another country may also be relevant.

                      Special rules may apply in the following circumstances:
                      •You established residential ties in Canada and became a resident of Canada. If this is your situation, see Newcomers to Canada (immigrants).
                      •You severed your residential ties in Canada and have ceased to be a resident of Canada. If this is your situation, see Leaving Canada (emigrants).
                      •You do not have residential ties in Canada and you stayed in Canada for 183 or more days in the year. If this is the case, you may be a deemed resident of Canada.
                      • You are a government employee outside Canada, which includes members of the Canadian Forces serving outside of Canada.
                      • You are a resident of another country and do not have residential ties in Canada. If this is the case, see Non-residents of Canada.

                      The above information is of a general nature. For more detailed information on residency status, see Interpretation Bulletin IT-221, Determination of an Individual's Residence Status.

                      Your residence status affects your Canadian tax liability and filing obligations. If you want our opinion about your residence status, complete either Form NR74, Determination of Residency Status (Entering Canada) or Form NR73, Determination of Residency Status (Leaving Canada), whichever applies, and send it to the International Tax Services Office. You must give us as much details as possible on your form so that we can give you our most accurate opinion.

                      After your residence status has been established, you can get information on your Canadian tax liability and filing requirements on our international and non-resident taxes pages.

                      Forms and publications

                      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Matei Liliana <matei_liliana@...> wrote:

> [...]
                      > Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

                    • Matei Liliana
                      Message 10 of 24 , Mar 7 5:09 AM
                        Deocamdata este stadiul unde sa declare rezidenta ca sa porneasca la drum si sunt multe intrebari care se pun si cu care intr-adevar trebuie sa te pui la punct inainte.

                        Multumesc pentru raspuns,

                        Liliana

                        ________________________________

                        --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Matei Liliana wrote:

> [...]
                        > Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

                      • Simona
                        Message 11 of 24 , Mar 7 6:48 AM
                          O experienta cu un anunt din ziar; $120 / 2 hrs;s-au platit cateva ore si nu au fost de ajutor (din pacate nu au fost pe aceasi lungime de unda). Stiu ca aici daca ajungi la avocat, contabil, mecanic, etc, se plateste chiar mai mult pe ora; dar fiecare-si cunoaste bugetul si pentru bugetul nostru e prea mult $60/hr. Daca te gandesti ca la un Investment in viitorul copilului, poate ca nu e mult, dar ...
                          Copilul e in cl a XI-a; are note bune, dar considerand ca va veni timpul pt aplicatiile pt Universitate, as trebui sa fie foarte bune;
                          Sincer mie imi place matematica si am mai ajutat cu cunoastiintele mele; dar aici materia e diferita de ceea ce faceam noi odata in liceu si mi-am prins urechile la functii grafice. Poate e de ras ceea ce gandesc eu..dar acum stateam si ma gandeam daca nu ar fi mai bine sa ma apuc sa invat eu partea asta; din pacate in manual lipseste partea de teorie si nu stiu de unde sa incep.
                          Multumesc de sugestii. M-am uitat pe site-uri; nu spun nimic de pret; considerand ca pe langa tutore sunt si altii de platit, probabil ca e destul de piperat.

                          S.

                          --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, ioan <ioiai40@...> wrote:

> [...]
                          > Niste amici isi duc copilul care este in clasa aVIII-a doua ore pe saptamina la o scoala unde predau doi profesori romani, sot si sotie. Pretul este in jur de $170/ luna , 16 ore, care mi se pare foarte bun in comparatie cu scolile aminitite pe site. Clasa are 1010 elevi. Miine o sa am mai multe informatii despre adresa lor si o s-o afisez.

                        • Doru Zavoianu
                          Message 12 of 24 , Mar 7 7:03 AM
                            Ce ziceti de www.khanacademy.org ?

                            ________________________________
> [...]

                            > Niste amici isi duc copilul care este in clasa aVIII-a doua ore pe saptamina la o scoala unde predau doi profesori romani, sot si sotie. Pretul este in jur de $170/ luna , 16 ore, care mi se pare foarte bun in comparatie cu scolile aminitite pe site. Clasa are 1010 elevi. Miine o sa am mai multe informatii despre adresa lor si o s-o afisez.

                          • Cristina Iancu
                            Message 13 of 24 , Mar 7 7:19 AM
                              Stiu ca pt copiii mai  mici exista aceasta scoala (cerc de mate) http://www.spiritofmath.com/. Poate exista ceva similar si pt liceu.

                              Cristina

                              >________________________________

                            • Petru Rotariu
                              Message 14 of 24 , Mar 7 12:37 PM
                                Salut,Stie cineva cum putem face rost de un certificat de catolic ca sa inscriem copilul la scoala Catolica?Suntem deja crestini dar vrem sa insciem copilul la scoala catolica (nu neaparat din motive religioase).Cazul este in Toronto.Multumesc anticipat pentru orice informatie.
                                To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com
                                From: simonabotez2005@...
                                Date: Thu, 7 Mar 2013 14:48:17 +0000

> [...]

                                > Niste amici isi duc copilul care este in clasa aVIII-a doua ore pe saptamina la o scoala unde predau doi profesori romani, sot si sotie. Pretul este in jur de $170/ luna , 16 ore, care mi se pare foarte bun in comparatie cu scolile aminitite pe site. Clasa are 1010 elevi. Miine o sa am mai multe informatii despre adresa lor si o s-o afisez.

                              • simona botez
                                Message 15 of 24 , Mar 8 7:34 AM
                                  Cred ca cel mai usor se pot obtine din Romania.

                                  La un moment dat, cand eram inca in Romania, am trimis o adeverinta cuiva in Canada. Prin ceva cunostiinte catolice, am luat legatura cu un preot catolic si i-am explicat situatia. Contra unei donatii a fost de acord sa dea adeverinta.

                                  Cand noi am venit am vrut sa facem la fel, am apelat la aceleasi cunostinte, dar nu s-a mai putut. Atunci am apelat la un alt preot de la biserica Romano-Catolica din localitate, si am adus din Romania o scrisoare in care se punea ceva de genul ca: persoana  X (numele copilului) doreste sa fie covertit la religia catolica si urmeaza cursurile..., nu mai stiu exact cum se cheama procesul.
                                  A fost de ajuns pt inscriere.

                                  De asemenea stiu doua familii, una in Mississauga, una in Oakville, care au vorbit la scolile catolice  de care apartin si au dus  o hartie de la preotul ortodox din localitate, in care se spunea ca este OK ca acel copil ortodox sa mearga la o scoala catolica si sa faca ore de religie. Pe considerentul ca sunt religii inrudite, copii au fost acceptati la scolile catolice. Dar asta depinde de conducerea scolii. La o alta familie nu a functionat aceasta metoda.

                                  Pentru liceu nu conteaza asa mult, liceele catolice accepta in limita locurilor si copii de alte religii.

                                • Petru Rotariu
                                  Message 16 of 24 , Mar 8 2:01 PM
                                    Multumesc.
                                    To: EscapeFromRomania@yahoogroups.com
                                    From: simonabotez2005@...
                                    Date: Fri, 8 Mar 2013 07:34:36 -0800
                                    Subject: Re: [EfR] Certificat de botez catolic pentru scoala?

> [...]

                                    Pentru liceu nu conteaza asa mult, liceele catolice accepta in limita locurilor si copii de alte religii.

                                  • Gabriela Missir
                                    Message 17 of 24 , Mar 8 5:04 PM
                                      Sau, o alta varianta ar fi Enoch Education, sau alte centre, unde sint mai multi elevi - in jur de 10-14 la un profesor si costa in jur de 400 pe an scolar. bafta
                                      To: escapefromromania@yahoogroups.com
                                      From: ioiai40@...
                                      Date: Wed, 6 Mar 2013 20:28:02 -0800
                                      Subject: Re: [EfR] Meditatii

> [...]

                                      >Nu stiu daca pe aici (GTA) se obisnuieste ca elevii sa faca meditatii (de exemplu in clasa a XII-a), la matematica sau engleza, sau alte materii. Care ar fi alternativele si care este costul? Aveti recomandari?

                                    • ioan
                                      Message 18 of 24 , Mar 10 8:47 PM
                                        Buna Simona,
                                        Am aici mai multe informatii in legatura cu scoala de care-ti aminteam.
                                        Am fost simbata la niste discutii si mi se pare destul de serioasa scoala, si profesoara.
                                        Se preda la nivel destul de avansat, sint mai multe nivele (8) si cine le parcurge se joaca la liceu si facultate cu matematica.
                                        Sper sa nu ma-nsele prima parere. Are clase de cite 10 elevi, de la 4 dupa masa pina la 9 seara de luni pinia vinerea, iar simbata de la 9 am la 3 pm.
                                        Durata la un curs este de 2 h sau 1-1/2 h.
                                        Ioan
                                        Valeria Vatamanu
                                        Teacher and Founder
                                        Viva Math Inc.
                                        1315 Lawrence Ave. E, unit 507,
                                        Toronto, ON, M3A 3R3
                                         416 391 4717
                                        416 571 4717

                                        ________________________________
> [...]

                                        > Niste amici isi duc copilul care este in clasa aVIII-a doua ore pe saptamina la o scoala unde predau doi profesori romani, sot si sotie. Pretul este in jur de $170/ luna , 16 ore, care mi se pare foarte bun in comparatie cu scolile aminitite pe site. Clasa are 1010 elevi. Miine o sa am mai multe informatii despre adresa lor si o s-o afisez.

                                      • paul_anca
                                        Message 19 of 24 , Mar 12 12:56 PM
                                          acolo unde isi declara rezidenta.

> [...]
                                          > Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

                                        • Matei Liliana
                                          Message 20 of 24 , Mar 12 1:38 PM
                                            Multumesc pt raspuns,

                                            As dori mai multe informatii despre romanii din Seattle nu prea reusesc sa dau de un forum, are cineva legatura cu romanii din statul Washington ? Exista comunitate de romani pe acolo?

                                            Liliana

                                            ________________________________
> [...]
                                            > Poate mai sunt care au trecut prin asa ceva si au experienta.

                                          • paul_anca
                                            Message 21 of 24 , Mar 12 1:43 PM
                                              tre' sa existe, doar nu era vorba ca a doua limba vorbita la micro$oft este romana? Redmond, WA, One Microsoft Way

                                            • Matei Liliana
                                              Message 22 of 24 , Mar 12 1:56 PM
                                                Asta am citit si eu pe undeva, dar cum sa dau de ei...unii se duc altii pleaca, poate or fi si  romani care stau pe acolo..
                                                Merci,

                                                Liliana

> [...]

                                                > As dori mai multe informatii despre romanii din Seattle nu prea reusesc sa dau de un forum, are cineva legatura cu romanii din statul Washington ? Exista comunitate de romani pe acolo?

                                              • douamii 2000
                                                Message 23 of 24 , Mar 12 3:43 PM
                                                  Scrie-mi pe adresa personala.

                                                  Message 24 of 24 , Mar 14 4:03 PM
                                                    --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, paul_anca@... wrote:

                                                    > tre' sa existe, doar nu era vorba ca a doua limba vorbita la micro$oft este romana? Redmond, WA, One Microsoft Way

                                                    Ma intreb daca chiar crede cineva aiureala asta :)?
                                                    Ovidiu