Re: [EfR] OT: garantor

  • Dan Nedelcu
    Message 1 of 10 , Sep 1, 2010
      Garantorul semneaza un formular cum ca il cunoaste pe aplicant de 2+ ani
      si semneaza poza care logic e facuta cu citeva zile inainte si
      corespunde cu fizionomia
      actuala, confirmind ca asa arata persoana cunoscuta de el.
      Nu mai semneaza/certifica alte alte.

      Numai bine!
      Dan

      On 8/31/2010 10:38 PM, Radu Handorean wrote:

> [...]
      > inteleg e de
      > ce se expune statul fraudei si expune cetateanul de rand sa isi asume
      > responsabilitati care nu sunt ale lui (care de asemenea inteleg ca pot fi
      > refuzate, ca nu te poate obliga nimemi sa fii garantor, dar si aici e
      > loc de
      > frauda, punand pe altul abuziv ca garantor; pur si simplu mi se pare
      > prea mult
      > loc de frauda si daca statul are grija sa nu fie, rolul garantorului e
      > nul).
      >
      > Interesanta poveste oricum, am mai invatat ceva :)

    • Basil
      Message 2 of 10 , Sep 1, 2010
        Buna, Radu!

        Eu banuiesc ca totul vine din traditie/istorie, si articolul
        asta<http://www.canada.com/topics/travel/story.html?id=f6fbf0fd-65f8-4338-811a-42f283469997>pare
        sa confirme. In 1969 sistemul a fost considerat ca merita sa ramina
        activ, deci e clar ca e mai vechi decit atit. Canada e o tara f. mare, si
        mare parte din ea e rurala. Canada Post se lauda ca are cea mai mare arie de
        acoperire, mai mare chiar decit posta rusa. Cea mai mare parte din ea e pe
        rute rurale, care banuiesc ca nu sunt deservite de oficii postale la
        distante rezonabile. Exista comunitati unde posta se aduce si se ia din cind
        in cind, cu hidroavionul, si nu de catre un postas. Pasaportul fiind un
        drept cetatenesc, au trebuit sa gaseasca un sistem care sa fie accesibil
        relativ usor si celor din locatii indepartate, chiar daca probabilitatea ca
        un eschimos sa vrea pasaport e destul de redusa :-) Acum, guvernul probabil
        ar vrea sa schimbe chestia asta, dar nu au curajul/nevoia. Am gasit o
        referinta <http://www.ppt.gc.ca/publications/ar_99.aspx?lang=eng> ca vor sa
        puna mai mult accent pe aplicatiile "in person", la ghiseu.

        Pe de alta parte, in Canada mi se pare ca isteria asupra terorismului nu are
        acelasi nivel ca in US, si ca urmare paranoia autoritatilor e si ea mai
        redusa. Repet, e doar parerea mea subiectiva, bazata pe cele citite in ziare
        si TV - nu traiesc in US ca sa pot verifica daca e valabil la nivelul omului
        de rind. Dar am simtit pe pielea mea modul semi-agresiv (desi in rest
        civilizat) al agentilor de vama americani.

        In ce priveste garantorul, bineinteles ca poate refuza sa semneze. Mai ales
        in cazuri extreme, daca fizionomia nu seamana, ca in exemplul tau. In ce
        priveste falsurile... nu stiu. Banuiesc ca exista totusi ceva verificari si
        nu se bazeaza total pe garantor, el e doar una dintre rotitele din mecanism.
        Oricum, garantorul este aproape sigur verificat ca persoana, pt ca exista
        cerinta ca el sa detina pasaport. Pentru mine e interesant ca de citiva ani
        tocmai au relaxat conditiile ca sa fii garantor, in loc sa le intareasca.

        Intr-adevar interesant, m-ai pus sa sap :-))) dar nu imi pare rau, am aflat
        si eu ceva.

        Numai bine,
        Basil

        --

        Vasile Brindus

      • Basil
        Message 3 of 10 , Sep 1, 2010
          Buna, Dan!

          Citatul respectiv e luat cu copy/paste din aplicatia de pasaport, care
          trebuie semnata de garantor. Aceeasi cerinta apare si pe
          site<http://www.ppt.gc.ca/cdn/section2.aspx>.
          Iar in aplicatie apare scris: "If you are submitting copies (both sides),
          your guarantor must sign and date the copies to indicate that the originals
          have been seen."

          Nu stiu cu sigurnata ce inseamna din punctul lor de vedere "if applicable",
          dar cred ca se refera la trimiterea copiilor dupa documentele de identitate.
          Exista posibilitatea sa trimiti si originalele, si atunci evident nu trebuie
          certificate de garantor.

          Numai bine,
          Basil

          --

          Vasile Brindus

        • docarnu
          Message 4 of 10 , Sep 1, 2010
            --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Basil <kn@...> wrote:

            > Buna, Radu!
            >
            > Chestia cu garantorul e necesara pt obtinerea primului pasaport, dupa aia
            > exista o alta procedura, simplificata, bazata pe pasaportul anterior. Dar
            > m-ai facut si pe mine curios :-). Uncle Sam nu pretinde in nici un fel sa te
            > vada la fata cind iti da *prima data* pasaport?

            Nu stiu de pasaport dar pentru alte acte (green card, autorziatie de angajare etc) eu mi-am facut pozele la walmart sau alte locuri asemanatoare. Nu tin minte sa fi mers in vreun loc sa spuna cineva ca alea sint pozele mele, desi cine stie, o fi semnat vreun avocat in actele alea.
            Pentru locurile care cereau digital, am facut pozele singur acasa.
            Ovidiu
          • Radu Handorean
            Message 5 of 10 , Sep 1, 2010
              Servus Basil (hai ca stiu ca esti ardelean :) )

              Am citit paginile la care ai trimis link. Cum ziceam interesant si se pare ca e
              o corvoada pe omul de rand (inteleg ca poate fi refuzata, ma gandesc la biata
              farmacista de exemplu .. :), mai ales cand probanil isi declara relatia cu
              aplicantul ca "dentista de unde isi ia ala aspirina" :) )

              Calatoresc mai mult decat media (cred) cu serviciul si vad ca paranoici ca
              americanii nu prea mai gasesti. POate in Israel, dar n-am fost inca :) SI de
              atitudinile granicerilor americani aud de la multi, eu intrand cu pasaport
              american observ ca mi-e mai usor decat in Europa unde umblu cu pasaport romanesc
              sa nu imi umplu paginile de stampile. Aproape de fiecare data cand umblu in
              Europa mi se face greata asteptand granicerul pana se holbeaza la pasaportul
              romanesc, il rasfoieste, il pune la tot felul de lampi si aparate, fiecare pas
              intrerupt de o zgaire la mine la care raspund cu o privire tinta in ochii lui si
              cu un "what the freak do you want" in gand. Ce mi se pare interesant e ca la
              intrarea in Ro e cam la fel ca in restul Europei, desi chiar vorbesc romaneste
              fara accent cu stimabilul mioritic de la ghiseu. Dar cum ziceai si tu despre
              americani, se poarta profesionist, politicos, chiar daca uneori mima de pe fata
              lasa loc de interpretari.

              Cat despre posta canadiana nu stiu ce sa zic, o sa ma uit pe harta. Ma gandesc
              la o scrisoare care merge din varful Floridei pana in extrema vestica din Alaska
              sau Hawaii :) Abia am pierdut un pariu despre extrema vestica a USA care e in
              Alaska, desi Hawaii tenteaza sa crezi invers din cauza fusului orar (aici am
              pierdut berea :) )

              Numai bine,
              Radu

              ________________________________

              --

              Vasile Brindus

            • Radu Handorean
              Message 6 of 10 , Sep 1, 2010
                Daca ma gandesc mai bine s-ar putea sa fi facut si eu poze in alta parte. De
                fapt stai ca imi amintesc de la copiii mei care si-au scos pasapoarte mai
                recent. Celui mai mare stiu si acum ca i-am facut poze in alta parte, ca imi
                amitesc scenele cu maimutoiul pe sus sa il prindem cu capul ca lumea :) Cel mic
                a facut poze la posta, ca imi amintesc scenele de acolo :). In final stiu ca
                toate dosarele au plecat cu poze pe hartie.

                Radu