[EfR] Re: Intoarcerea in Romania

  • desk_star
    Message 1 of 73 , Mar 31, 2009
      Da, da, da. România, datoritã ilustrilor oameni ce-o
      dirijeazã, a fost pentru o lungã perioadã raiul pe pamânt
      pânã acum câteva luni. Si cu toate cã pãrea de
      nezdruncinat nu's cum dreq se face cã din cauza prostilor
      de americani s-au stricat lucrurile rãu de tot. Ai fi crezut cã la
      valoarea oamenilor din conducere, multi dintre ei iesiti
      de pe bancile celor mai de prestigiu universitãti particulare
      (având cele "mai tari" programe de pe glob) Romania va trebui sã
      închidã temporar granitele fiind asediatã din cauza
      exodului masiv de vest europeni. Nu a fost sã fie însã.

      Din cauza crizei, România a trebuit sã reducã masiv
      sponsorizarea în domeniul cercetãrii care se stie era motorul
      dezvoltãrii tehnologice la nivel global. Plâng toate
      tãrile dupã marile campusuri tehnologice de pe lângã
      celebrele companii romãnesti care acum au portile ferecate.
      Unde esti tu, IPRS Baneasa? Toatã Asia desi locuitã de
      jumãtate din populatia globului e devastatã de faptul cã
      Romania nu va mai fi pepiniera de genii a globului, capabilã sã le
      furnizeze materia cenusie care lor, asiaticilor, le lipseste
      atât de mult.

      Este extrem de greu de crezut cã Romania a intrat în aceastã
      crizã, cãt timp se stie cã un celebru cercetãtor de la
      conglomeratul de companii Farmec din Cluj-Napoca inventase un spray
      împotriva incompetentei. Folosirea acestui spray la scarã
      largã în toate institutiile de stat, companii, scolii,
      etc, a redus incompetenta pânã aproape de disparitie.
      Multi duc dorul vremurilor trecute, când nu era de loc greu
      sã gãsesti un incompetent de care sã faci misto sau
      sã clevetesti cu colegul în pauza de masã. Situatia
      este atât de serioasã încãt s-a propus o lege care sã
      ocroteascã putinii incompetenti ce au mai rãmas. Singura
      consolare e cã americanii si canadienii ne invidiazã. La ei
      incompetenta a atins proportii neverosimile si tinde
      sã degenereze înspre prostie purã.

      Un lucru demn de mentionat, Romania este singura tarã din
      lume unde s-a interzis angajarea pe bazã de diplomã. Majoritatea
      companiilor, în vederea asigurãrii unei verificãri cât mai
      exhaustive, asigurã candidatilor cantonament pentru diverse
      perioade care variazã de la 1 sãptamanã pãnã la o
      lunã. Cantonamentele sunt televizate si candidatul este declarat
      reusit pe baza votului popular. Guvernul romaniei a patentat acest
      mod de angajare si este la momentul de fatã în litigiu
      cu o cunoscutã companie de televiziune americanã care l-a aplicat
      fãrã a obtine licentã in cunoscutul concurs televizat
      "American Idol".

      Multi din emigrantii cãtre America dupã ce au realizat
      cã viata acolo e naspa erau fortati sã
      rãmânã cã nu mai aveau bani de bilet de întoarcere.
      Situatia s-a schimbat si din ce in ce mai multi
      emigranti se întorc în principal în Europa pentru cã
      acum pot sã se urce pe "Polul de putere" care a început incet dar
      sigur sã traverseze Atlanticul (din ziarul Ziua).

      Înainte de a se îmbarca în Polul de putere cãlatorii trebuie
      sa semneze o declaratie în care absolvã organizatorul de
      orice rãspundere în cazul în care Polul de putere
      sfârseste in cu totul alt continent sau face stânga
      împrejur si se întepeneste iar in SUA.

      Culmea e cã mai existã totusi români prin SUA si
      Canada care în naivitatea lor cred cã e încã le e bine pe
      acolo. Dupã pãrerea altora - clar mult mai inteligenti -
      habar n-au pe ce lume trãiesc. Acesti romãni naivi mai bine
      ar deschide ochii si realiza cã-s în "Matrice". Unii zic
      cã stiu deja cã-s în "Matrice" dar nu le pasã cãt
      timp viata e mai bunã decãt în multe alte pãrti.
      Cum vor ei, somn usor!

      Sã fim seriosi o clipã si sã ne vedem lungul nasului,
      noi românii. Chiar dacã din când în când am mai scos
      capul în lume si avem multe lucruri cu care sã ne mândrim,
      dacã mãresti un pic cadrul si privesti poza în
      ansamblu, nu suntem buricul pamântului. Americanii deocamdatã
      încã sunt, si în rãu si în bine.

      Servus

      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "Daniel P." <dertfg80@...>
      wrote:

      ><mailto:EscapeFromRomania%40yahoogroups.com>EscapeFromRomania@yahoogrou\
      ps.com,

      > Crezi ce vrei, realitatea e mult mai complexa decit simplificare pe
      > care o dai tu.
      >
      > Occidentul e o societatea care ofera posibilitati, mai bune si mai
      > multe decit in alte parti. In rest sint o gramada de asemanari.
      >
      > Cu simplificarea pe care o dai tu situatia se poate prezenta si
      > invers: cum se face ca romanii se descurca si in Romania si in
      > occident iar americanii de exemplu nu se descurca intr-o tara
      > "complicata" ca Romania?

    • Marinescu Florin Luigi
      Message 73 of 73 , Apr 14, 2009
        cocalar nu e ala care bea muulta coca-cola?? ;-)
        dar uitati ce alte definitii am mai gasit http://dictionarurban.ro/expresion/568_cocalar.aspx

        Succesuri!

        ________________________________
        From: Ovidiu
        Date: 04/14/09 01:43:34
        To: EscapeFromRomania@ yahoogroups. com
        Subject: [EfR] Re: Jiji Becali

        > Pentru cei care poate n-am apucat sa ne imbogatim vocabularul cu termenul
        cocalar", ca pare neologism fata de cand au plecat unii din tara, poate poti
        sa dai o definitie fara sa tipi, fara sa generalizezi, fara sa ne pui pe
        toti in aceeasi oala, fara majuscule si doar un singur semn al excclamarii
        unde se impune gramatic?. Cred ca lumea intelege despre ce e vorba.

        Cocalar nu-i neologism, eu il stiu de prin 90.
        Ovidiu