Carte de identitate

  • Radu Handorean
    Message 1 of 34 , Apr 1, 2008
      Inspirat de mesajul lui Mihai despre schimbarea pasaportului intreb si eu, poate ma poate lamuri si pe mine cineva...

      Inteleg ca acea carte de identitate dovedeste cetatenia SI rezidenta, ceea ce inseamna ca odata stabilita rezidenta permanenta in afara tarii acea carte trebuie predata. Totusi, ce determina rezidenta permanenta? E oarecum "de bun simt" ca o persoana care s-a mutat din Barlad in Nigeria si mai trece prin Barlad o data pe an cate 2 saptamani in vizita, se poate spune ca are resedinta permanenta in Nigeria. Totusi, legea si bunul simt au putin in comun :)

      Daca acea persoana are inca in proprietate o locuinta in Ro? Cum se stabileste in fata legii faptul ca o persoana are sau nu dreptul la acea carte de identitate? Daca de exemplu Mihai ramane fara acea carte de id acum la schimbarea pasaportului, in ce conditii si-o poate obtine din nou?

      Orice informatii despre predarea/anularea/redobandirea acestei ID card sunt binevenite. Acest card cel putin pentru mine incepe sa devina un mister si as vrea sa ma lamuresc un pic.

      Multumesc,
      Radu

    • Ovidiu
      Message 34 of 34 , Apr 6, 2008
        --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, O G <ogr_ro1975@...> wrote:

        > Mi-a s-a parut interesanta opinia ta. Cat despre ce zicea Ovidiu, ca
        trebuie sa porti tot timpul actele de identitate cu tine, el uita ca in
        SUA sunt vreo 20 de milioane de imigranti ilegali, dintre care unii
        probabil ca au cont in banca. In orice caz, nu toti stau in strada.

        Inainte de 2001, statutul legal nu avea nici o legatura cu carnetul de
        conducere si nici cu contul la banca. Acum nu poti sa-ti iei carnet in
        anumite state (daca nu in toate) fara sa arati ca esti legal, iar
        conditiile in care se deschid conturi la banca si verificarile facute s-
        au inasprit mult pentru evitarea .
        In plus ID-ul nu trebuie neaparat sa fie emis de USA. Poti sa ai la
        tine si pasaportul din tara ta, e ok. Sau un carnet de conducere
        international. Eu am folosit multa vreme - vreo 2 ani- ca ID pentru
        baruri si bautura (si inclusiv la condus) carnetul de conducere emis in
        Romania pe care scrie si in engleza.

        Ovidiu