Re: Evitare plata la vama

  • Ovidiu
    Message 1 of 18 , Feb 1, 2008
      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "silentmonolith"
      <silentmonolith@...> wrote:

      > As dori sa trimit o pereche de cercei sotiei mele in Romania, insa
      > vreau sa evit plata vamii (in mod sigur vor fi super si supra taxati
      > avand in vedere experientele precedente cu vama romana) Ma gandeam
      > sa-i pitesc intr-o carcasa de CD - este un plan bun?
      > s.m.

      Nu-i mai simplu sa-i porti cind intri? :)

      Cum adica, daca ii bagi in valiza nu pot sa fie ai tai? Ce iti taxeaza
      chilotii si tricourile, verigheta, inelul? De ce ti-ar taxa cerceii? E
      vreo lege in care se spune ca barbatii nu pot sa poarte cercei in
      anumite momente intime? :)
      Ovidiu
    • Ovidiu
      Message 2 of 18 , Feb 1, 2008
        <silentmonolith@...> wrote:

        > As dori sa trimit o pereche de cercei sotiei mele in Romania,

        Pst, stai ca m-am prins, era vorba prin posta. A, pai atunci nu ajung
        si gata, ai rezolvat.
        Ovidiu
      • teo_dor70
        Message 3 of 18 , Feb 1, 2008
          Cind vrei sa i trimiti ca pleaca din Toronto sotia mea in martie si are
          ca destinatie finala Bucurestiul

          --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "Ovidiu" <docarnu@...> wrote:

          > --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "silentmonolith"

          > Pst, stai ca m-am prins, era vorba prin posta. A, pai atunci nu ajung
          > si gata, ai rezolvat.
          > Ovidiu

        • silentmonolith
          Message 4 of 18 , Feb 1, 2008
> [...]
            >
            > --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "silentmonolith"

            > Pst, stai ca m-am prins, era vorba prin posta. A, pai atunci nu

            Mersi de raspuns, vorba aia am plecat bou si m-am intors vaca.
          • Radu Handorean
            Message 5 of 18 , Feb 1, 2008
              Pacat de formularea nefericita care pune atat de clar pe fata nevoia de sfaturi pentru furt ... Putea fi formulat mai altfel sa nu fie asa de evident ca vrei sa tragi o teapa si nu stii cum ... Nu schimba actul in sine, dar punea un ambalaj "comercial" ... Dar ma rog, ma opresc aici ca am mai fost luat pe sus cand am vorbit de piratat muzica sau filme ...

[...]

              __._,_.__

              <!--

              #ygrp-mkp{
              border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:14px 0px;padding:0px 14px;}
              #ygrp-mkp hr{
              border:1px solid #d8d8d8;}
              #ygrp-mkp #hd{
              color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:bold;line-height:122%;margin:10px 0px;}
              #ygrp-mkp #ads{
              margin-bottom:10px;}
              #ygrp-mkp .ad{
              padding:0 0;}
              #ygrp-mkp .ad a{
              color:#0000ff;text-decoration:none;}
              -->

              <!--

              #ygrp-sponsor #ygrp-lc{
              font-family:Arial;}
              #ygrp-sponsor #ygrp-lc #hd{
              margin:10px 0px;font-weight:bold;font-size:78%;line-height:122%;}
              #ygrp-sponsor #ygrp-lc .ad{
              margin-bottom:10px;padding:0 0;}
              -->

              <!--

              #ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:arial, helvetica, clean, sans-serif;}
              #ygrp-mlmsg select, input, textarea {font:99% arial, helvetica, clean, sans-serif;}
              #ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}
              #ygrp-text{
              font-family:Georgia;
              }
              #ygrp-text p{
              margin:0 0 1em 0;}
              #ygrp-tpmsgs{
              font-family:Arial;
              clear:both;}
              #ygrp-vitnav{
              padding-top:10px;font-family:Verdana;font-size:77%;margin:0;}
              #ygrp-vitnav a{
              padding:0 1px;}
              #ygrp-actbar{
              clear:both;margin:25px 0;white-space:nowrap;color:#666;text-align:right;}
              #ygrp-actbar .left{
              float:left;white-space:nowrap;}
              .bld{font-weight:bold;}
              #ygrp-grft{
              font-family:Verdana;font-size:77%;padding:15px 0;}
              #ygrp-ft{
              font-family:verdana;font-size:77%;border-top:1px solid #666;
              padding:5px 0;
              }
              #ygrp-mlmsg #logo{
              padding-bottom:10px;}

              #ygrp-vital{
              background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;padding:2px 0 8px 8px;}
              #ygrp-vital #vithd{
              font-size:77%;font-family:Verdana;font-weight:bold;color:#333;text-transform:uppercase;}
              #ygrp-vital ul{
              padding:0;margin:2px 0;}
              #ygrp-vital ul li{
              list-style-type:none;clear:both;border:1px solid #e0ecee;
              }
              #ygrp-vital ul li .ct{
              font-weight:bold;color:#ff7900;float:right;width:2em;text-align:right;padding-right:.5em;}
              #ygrp-vital ul li .cat{
              font-weight:bold;}
              #ygrp-vital a{
              text-decoration:none;}

              #ygrp-vital a:hover{
              text-decoration:underline;}

              #ygrp-sponsor #hd{
              color:#999;font-size:77%;}
              #ygrp-sponsor #ov{
              padding:6px 13px;background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;}
              #ygrp-sponsor #ov ul{
              padding:0 0 0 8px;margin:0;}
              #ygrp-sponsor #ov li{
              list-style-type:square;padding:6px 0;font-size:77%;}
              #ygrp-sponsor #ov li a{
              text-decoration:none;font-size:130%;}
              #ygrp-sponsor #nc{
              background-color:#eee;margin-bottom:20px;padding:0 8px;}
              #ygrp-sponsor .ad{
              padding:8px 0;}
              #ygrp-sponsor .ad #hd1{
              font-family:Arial;font-weight:bold;color:#628c2a;font-size:100%;line-height:122%;}
              #ygrp-sponsor .ad a{
              text-decoration:none;}
              #ygrp-sponsor .ad a:hover{
              text-decoration:underline;}
              #ygrp-sponsor .ad p{
              margin:0;}
              o{font-size:0;}
              .MsoNormal{
              margin:0 0 0 0;}
              #ygrp-text tt{
              font-size:120%;}
              blockquote{margin:0 0 0 4px;}
              .replbq{margin:4;}
              -->

            • nicutim
              Message 6 of 18 , Feb 2, 2008
                salutari la toata lumea,

                de curiozitate, cam cum se mai poarta vamesii Romani?
                este cineva care a avut experiente "interesante" cu ei?
                (in ultimii 3-4 ani)

                sunt foarte curios cam care ar putea fi taxele vamale pentru acei
                cercei.

                un weekend placut va doresc!

                nicu

                <silentmonolith@...> wrote:

> [...]
                > avand in vedere experientele precedente cu vama romana) Ma gandeam
                > sa-i pitesc intr-o carcasa de CD - este un plan bun?

              • liviufa
                Message 7 of 18 , Feb 2, 2008
                  Se putea sa nu va dati in petic si de data asta?
                  Daca ramaneati la povestea cu vamesii era OK. Dar nu, mai trebuia
                  ceva cu ocazia asta.
                  V-ati gandit ca poate niste cercei (banal subiect, dar cu ceva
                  implicatii si invataminte) ar putea sa fi costat cat salariul dvs?
                  O chestie acolo... Nu e vorba de a fenta niste taxe, e mai degraba
                  de a fenta niste indivizi care-si baga mana pana la cot acolo unde
                  prind ceva de luat.
                  Cat despre terenul acela in care va duceti minunata existenta aveti
                  dreptate, este din ce in ce mai curat si neprihanit, nu mai avem de
                  mult nici o indoiala.

                  --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "ARIN" <arininfo@...>
                  wrote:

                  > Fara legatura (sau cu legatura?) - repet un lucru pe care l-am zis
                  de MULT: DEGEABA emigreaza omul, daca isi ia cu el tot mentalitate
                  din asta - in curand, cu atatia romani in Canada care nu au in gand
                  decat cum sa fenteze legea, mai "curatel" o sa fie terenul aici, la
                  noi - iar acolo va fi plin de "rrromanashi vvvverrrzi saritori peste
                  lege" :))) - si ma mai intrebati de ce nu mi se pare "esential" sa
                  emigrez? :)))))

                  > Codruta
                  >

                  > --
                  > Puteti contribui cu 2% din impozitul pe venitul Dvs. la combaterea
                  defrisarilor abuzive.
                  > Detalii cont la:
                  > www.arin.ro

                • ARIN
                  Message 8 of 18 , Feb 2, 2008
                    Ultima data cand am mers cu avionul era in februarie 2005... nici macar nu imi amintesc despre vamesi, atat de "discreti" au fost ;)

                    De atunci, am circulat foarte mult (si des) cu trenul, e mijlocul meu de transport preferat. Pot sa spun ca n-am avut niciodata probleme, nici la iesirea din - si nici la intrerea in RO. Foarte, EXTREM de rar, am vazut sa aiba cate cineva vreo problema (si o singura data ea mi s-a parut nejustificata - dar n-am cum sa verific daca intr-adevar asa era).

                    Practic, ei urmaresc chestii mai "grele": droguri, contrabanda masiva, chestii interzise... lucrushoare din asteaaa... fine... ;)

                    Acu', eu zic totusi sa nu va luati dupa "retzete", cine stie cand cui, pe cine si de ce li se pune magareatza - poate are cineva ghinion si prinde pe vreunul suparat...

                    Cat priveste cerceiii - parerea mea e ca, daca sunt "pititi" (adica ne-declarati), in caz ca ei dispar "pe traseu", NIMENI nu are cum sa reclame - si de fapt nici dreptul sa reclame nu l-ar avea...

                    De ce naiba sa nu platesti o amarata de taxa? Aceia din ce sa traiasca? Si ne mai miram dupa aia daca ajung shpagari... :(
                    CAT poate fi taxa aia? Ca doar nu au diamantul Koh'I'Noor...

                    Message 9 of 18 , Feb 2, 2008
                      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Radu Handorean <xraduhx@...>
                      wrote:

> [...]
                      actul in sine, dar punea un ambalaj "comercial" ... Dar ma rog, ma
                      opresc aici ca am mai fost luat pe sus cand am vorbit de piratat

                      Nu inteleg ce fur aici..cerceii au fost cumparati legal si nu doresc
                      sa fie taxati la un pret incorect; da intr-un fel trag o teapa
                      teparilor insa. Mai demult am trimis un calculator second hand pe care
                      am dat nu mai mult 4 mil iar la vama taxa a fost de 7 mil.Deci cine
                      fura aici?
                    • Ovidiu
                      Message 10 of 18 , Feb 2, 2008
                        wrote:

                        > Pacat de formularea nefericita care pune atat de clar pe fata nevoia
                        de sfaturi pentru furt ...

                        Nu e furt domle, unde ai platit tu ultima oara vama cind ai intrat in
                        US? Da cind ai cerut ultima oara sfatul unui CPA (sau ai citit intr-o
                        carte) cum sa eviti impozitele? Ma omor dupa cruciatii astia...
                        Daca obiectul respetiv e trimis "ca cadou", in mod legal nu e nici o
                        vama pe el. Singura chestie e ca trebuie sa gaseasca pe cineva care sa
                        i-l duca.
                        Ovidiu
                      • Isaac baruch
                        Message 11 of 18 , Feb 2, 2008
                          O prietena m-a rugat sa postez mesajul urmator:

                          Stiu ca pentru a primii maternity and parental
                          benefits trebuie sa ai 600 de ore lucrate in cele 52
                          se saptamani inainte de nastere. Eu as mai avea
                          nevoie de aprox. 260 de ore, nu ma mai pot intoarce la
                          fostul job caci era un mediu toxic si mai si trebuia
                          sa ridic uneori si 40 lbs.Plus ca nu mai locuiesc in
                          Toronto si nu conduc inca.
                          Cum pot face si eu cele aprox. 260 de ore avand in
                          vedere ca nimeni nu vrea sa angajeze o femeie gravida
                          ? Bineinteles ca nu ti-se spune in fata ca nu te
                          angajaeaza deoarece esti gravida, dar din discutiile
                          avute am avzut ca atunci cand le-am spus ca sunt
                          garvida(3 luni) mi-au zis ca sa las nr de telefon si
                          ma suna ei, desi initial m-au intrebat cand vreau sa
                          incep serviciul...
                          Multumesc pentru ajutor

                          Satin

                          Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
                          http://www.yahoo.com/r/hs
                        • Dan Nedelcu
                          Message 12 of 18 , Feb 2, 2008
                            Buna,

                            Din cite stiam eu inainte de '89 pentru obiecte de aur nu exista vama,
                            cred ca se poate verifica pe internet.
                            Relativ la ce spunea Codruta despre mentalitatea romanilor din Canada,
                            oricine de aici (si ma refer la canadieni nascuti aici)
                            este foarte fericit sa gaseasca o portita sa nu dea bani la stat, asa ca
                            as zice ca este ceva din natura umana mai curind
                            decit din mentalitatea romanilor.
                            Cit priveste vamesii, am fost in octombrie 2006 in Ro, am trecut pe la
                            'nimic de declarat' si nu ne-au controlat, nu ne-a intrebat nimic.

                            Numai bine!
                            Dan

                            ARIN wrote:

> [...]
                            >
                            > nicu
                            >
                            > --
                            > Puteti contribui cu 2% din impozitul pe venitul Dvs. la combaterea

                          • Constantin Tivig
                            Message 13 of 18 , Feb 2, 2008
                              cand intri in Canada din US platesti vama de nu te vezi. E coada la dat cu cardul. Poate fi el cadou sau obiect personal.
                              si nimeni nu tipa, deh... asa e legea.

                              Acum ca fiecare cauta o cale sa evite plata, e absolut de inteles.

> [...]

                              Daca obiectul respetiv e trimis "ca cadou", in mod legal nu e nici o
                              vama pe el. Singura chestie e ca trebuie sa gaseasca pe cineva care sa

                            • cornel_2000_ca
                              Message 14 of 18 , Feb 2, 2008
                                --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "ARIN" <arininfo@...> wrote:

                                > De ce naiba sa nu platesti o amarata de taxa? Aceia din ce sa
                                traiasca? Si ne mai miram dupa aia daca ajung shpagari... :(

                                Tu ori te faci, ori esti departe de realitatile din Romania: ai vazut
                                vamesi (romani) saraci? Ai fost in casa (viloiul) unui vames vre-o
                                data? Poti sa-imi arati un vames sarac?

> [...]
                                iar acolo va fi plin de "rrromanashi vvvverrrzi saritori peste lege"
                                :))) - si ma mai intrebati de ce nu mi se pare "esential" sa emigrez?

                                Asa e: din cei 4737 de membri ai listei, 4736 vor sa "fenteze legea",
                                si exista un singur membru cinstit. Adica o membra.

                                Esti naiva daca ai speranta ca Romania devine pe zi ce trece mai
                                curata pentru ca "ne-curatii" emigreaza. Din pacate nu cunosti cum
                                traieste lumea in alte tari, pentru ca experienta de turist nu este
                                concludenta. N-o sa intelegi nici cat de mult se schimba oamenii care
                                emigreaza numai citind niste opinii de pe o lista.

                                Oricum, iti doresc noroc si o viata buna, in "Romania curatata de
                                emigrantii corupti"!
                              • nicutim
                                Message 15 of 18 , Feb 3, 2008
                                  poate cel mai bine e sa intrebe la HRDC.
                                  sa povesteasca exact care este povestea.

                                  daca poate justifica faptul ca e mediu toxic, si conditii daunatoare
                                  de munca, cred ca poate avea ceva inlesniciri.
                                  totusi, nu stiu daca se poate sa i se "stearga datoria" de 260 de
                                  ore.

                                  nicu

                                  --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Isaac baruch
                                  <lala480us@...> wrote:

> [...]
                                  > garvida(3 luni) mi-au zis ca sa las nr de telefon si
                                  > ma suna ei, desi initial m-au intrebat cand vreau sa

                                • Radu Handorean
                                  Message 16 of 18 , Feb 3, 2008
                                    Daca pentru acei cercei cumparati legal trebuie sa platesti taxe/vama cand ii bagi in Ro, incercand sa eviti asta furi statul roman. Daca statul roman are o lege care spune ca pe un calculator de 4 mil platesti taxe de 7 mil, nefacand-o furi statul pentru ca aia e legea. Nu-ti convine? Alege alti conducatori sa schimbe legea in nmodl corect, sau nu te mai intersecta cu legea aia. Poate legea e la fel de stupida ca multe alte legi de acum 30 de ani care au impins pe multi sa emigreze sau sa porneasca o revolutie.

                                    Ca poate vamesul te fura, nu stiu. Scenariul pe care mi-l imaginez eu este ca la vama ai de platit suma X legal si ii dai vamesului X-y ilegal si asa isi face si el vila si isi baga si omul marfa/cadourile, ce o fi, in tara fara vama. Acolo amandoi fura statul: si turistul si vamesul. Tu nu tragi o teapa teparilor, ca banii respectiv nu sunt ai lor de drept cum ar fi ai statului roman, si tragi o teapa statului.

                                    Iar la partea cu fiecare incearca sa scape/scada taxele, impozitele, vama, etc., asa este, dar in limita legii. De aia se iau consilieri pentru tax return, ca poate scutesti mai mutl, dar in cadrul legii... cand intrebi de moduri pe unde sa ii ascunzi sa ii strecori in tara fara taxe, e clar ca inamicul numarul unu este legea. Ba mai mult, nu vrei sa dai spaga vamesului (laudabil) si gasesti scuza convenabila ca tragi o teapa teparului ... Cum pot fi taxati la pret incorect?

                                    Cred ca gresala ta a fost sa mentionezi ascunsul in carcasa CD-ului, altfel eu si probabil si altii ar fi crezut ca esti in cautare de mijloace legale si probabil multe raspunsuri ar fi lipsit sau ar fi fost altfel...

                                    __._,