Re: [EfR] Re: vreau si eu sa emigrez -> Curiozitate

  • dan
    Message 1 of 8 , Dec 1, 2007
      Caut si eu pe cineva cu numele de RADU louieste in SUA ( ILINOIS) a stat in CRAIOVA iar sotia este din COSOVENI . MULTUMESC

      liviufa <liviuf@...> wrote:
      Programul din Alberta este nou si diferit de cel din Quebec.
      Potrivit acestui program , aflat la primii pasi, (Alberta Nomminee
      Program), provincia selecteaza un numar de candidati iar utoritatile
      federale proceseaza dosarele cu prioritate. Cum se desfasoara
      programul (pe scurt):
      Un angajator oarecare aflat in nevoie justificata de personal
      calificat pe care nu-l poate gasi in Canada, propune angajarea unui
      numar de persoane. Cererea este inaintata autoritatilor provinciale
      si dupa acceptul acestora dosarul se inainteaza celor federale.
      Programul este "nominal" adica persoanele respective au acceptat un
      contract de munca pe o anumita pozitie si salariu. In plus trebuie
      sa dovedeasca ca au abilitatile necesare. Dupa sosirea in Alberta
      acestea au dreptul la rezidenta permanenta daca lucreaza in postul
      respectiv si fac fata cerintelor.
      Pare formidabil la prima vedere, cel putin comparativ cu ceea ce a
      fost pana acum (asta nu inseamna ca vechiul sistem nu va merge mai
      departe). Intrebarea este cum evolueaza lucrurile daca cel venit
      e "pe langa" cu meseria sau insuficient de productiv in viziunea
      angajatorului┬ů
      Criteriile de algere a persoanelor, cerintele si indatoririle
      acestora nu imi sunt cunoscute, poate fi o portita buna pentru
      venirea muncitorilor (bine) calificati, la fel cei cu "studii" pot
      gasi oportunitati. Din cate imi dau seama, cerintele obisnuite
      pentru angajare sunt ridicate si cred ca putini romani s-ar
      califica imediat pentru simplul motiv ca multe lucruri sunt diferite
      (in constructii de exemplu) dar si in alte domenii, sunt proceduri,
      standarde, denumiri, masini complet diferite si trebuie un timp
      destul de indelungat de acomodare. In plus engleza nu e ca italiana.
      Daca angajatorul vrea sa faca scolarizare este perfect. Unele
      ocupatii se preteaza mai usor, cum ar fi sofer pe camioane, masinist
      CNC, sudor, sondor sau cele in activitatea hoteliera sau turism.
      Puneti-l pe Gogu' la treaba si poate veti afla exact ce va
      intereseaza.

      --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, Radu Handorean
      <xraduhx@...> wrote:

      > Salutari tuturor,
      >
      > Am citit de multe ori pe acest forum ( in ultima vreme in
      discutiile pe acest subiect - vezi subject line) exprimari de
      genul "emigrare pe partea federala". Eu sunt in USA si "folclorul"
      canadian mi-e mai putin cunoscut. Poate sa ma lamuresca si me mine
      cineva ce inseamna acea "parte federala"? Suspectez ca ar fi o
      exprimate neoficiala a Canada-Quebec, dar nu sunt sigur. Din cate
      stiu eu Canada este stat federal, Quebec fiind unul din state (ma
      rog, mai cu motz, se pare :), dar oficial doar un alt stat ).

      > Multumesc,
      > Radu

    • O G
      Message 2 of 8 , Dec 3, 2007

[...]