Zbor cu KLM + bagaje

  • mihaistavre
    Message 1 of 8 , Mar 1 1:45 AM
      am revenit cu un nou set de intrebari legate de zbor, si bagaje.
      Asadar am cateva intrebari pentru cei care au zburat din tara cu KLM:

      1. Ce trebuie sa stim sa luam cu noi neaparat daca zburam cu aceasta
      companie ? Ma refer daca e frig sa luam paturi, sau e deajuns
      mancarea sau e bine sa luam ceva fructe, biscuiti, sandwichuri?..

      2. In legatura cu fetita de 1 an si jumatate cu loc platit, cu ce ar
      trebui sa fim pregatiti ? De exemplu sa luam un termos cu apa fiarta
      pentru a-i prepara lapte praf in avion? Avem voie sa luam o sticla
      cu apa potabila in bagajul de mana ?

      3. Chiar trebuie sa fim la aeroport cu 2 ore inainte de decolare
      pentru Check-In ? Ce am putea face timp de 2 ore in interiorul
      aeroportului cu fetita adormita in brate ?:)

      4. Unde e mai bine sa ai loc in avion ? In fata, in spate, la
      geam ?:) Apropo: locurile le primesti la Check-In la Otopeni ?

      5. Referitor la bagaje am observat pe forumuri ca unii au preferat
      acele "papornite":) ca ar fi mai usoare, ca nu necesita spatiu mare
      de depozitare dupa ce ajungi, ca incap relativ mai multe lucruri.
      Acum intrebarea e: nu trebuie ca bagajele sa fie incuiate ? Stiu ca
      acelea au doar un fermoar....in alta ordine de idei: e adevarat ca
      daca ai valize cei de la aeroport te "privesc cu alti ochi"? Adica
      sunt mai aratoase si nu te mai controleaza sa zicem :)

      Multumesc mult pentru raspunsuri si astept si alte sugestii din
      partea voastra legate de zborul cu avionul - compania KLM (daca este
      cu ceva specifica) si despre bagaje.

      P.S.: ce lucruri e neaparat nevoie sa luam ?

      O zi buna !
    • simona matei
      Message 2 of 8 , Mar 1 2:42 AM

        >1. Ce trebuie sa stim sa luam cu noi neaparat daca zburam cu aceasta
        >companie ? Ma refer daca e frig sa luam paturi, sau e deajuns
        >mancarea sau e bine sa luam ceva fructe, biscuiti, sandwichuri?..

        Mie intotdeauna mi s-a parut ingrozitor de frig si curent in avion. Primesti
        o patura si o perna pentru zborurile transatlantice.

> [...]
        >trebui sa fim pregatiti ? De exemplu sa luam un termos cu apa fiarta
        >pentru a-i prepara lapte praf in avion? Avem voie sa luam o sticla

        Eu mia-m luat apa cu mine in avion. Ma enerveaza la culme paharutele lor de
        15 ml de apa si sa le tot cer de-a lungul drumului cate un strop, cate un
        strop.

        >3. Chiar trebuie sa fim la aeroport cu 2 ore inainte de decolare
        >pentru Check-In ? Ce am putea face timp de 2 ore in interiorul
        >aeroportului cu fetita adormita in brate ?:)

        In Otopeni nu prea aveti ce face in afara sa asteptati. Daca sunteti cu 2
        ore inante de decoalre la aeroport, nu veti astetpa efectiv 2 ore. Veti sta
        pe rand la 2 randuri (daca nu chiar 3) de cozi, mai intai pentru verificarea
        bagajelor, apoi la check-in, si apoi la verificarea pasapoartelor de catre
        autoritatile de frontiera. Pe deasupra imbarcarea in avion incepe cam cu o
        ora (?) inainte de decolare.

        >4. Unde e mai bine sa ai loc in avion ? In fata, in spate, la
        >geam ?:) Apropo: locurile le primesti la Check-In la Otopeni ?

        Eu acum mi-as alege loc spre culoarul interior sa ma pot plimba
        nestingherita sa nu deranjez 2 persoane. Dar voi sunteti 3 asa incat mai
        mult ca sigur veti avea 3 locuri unul langa altul, la geam, la mijloc si
        spre culoar.

> [...]
        >daca ai valize cei de la aeroport te "privesc cu alti ochi"? Adica
        >sunt mai aratoase si nu te mai controleaza sa zicem :)

        Ca emigrant nu prea cred sa te controleze nimeni, indiferent de valize. Cam
        stiu ei ce aduce in bagaje un emigrant si nu prea am auzit sa se complice la
        vama. Deci eu nu mi-as alege valizele pe principiuil asta.

        >Multumesc mult pentru raspunsuri si astept si alte sugestii din
        >partea voastra legate de zborul cu avionul - compania KLM (daca este
        >cu ceva specifica) si despre bagaje.

        Face escala 7 ore in Amsterdam si aveti tot timpul din lume sa il vizitati.

        Toate bune,
        Simona

      • Adrian Boldan
        Message 3 of 8 , Mar 1 7:33 AM
          Ekzakte je 9:45, la 1 Mar 2005-an, mihaistavre skribis:

          > 1. Ce trebuie sa stim sa luam cu noi neaparat daca zburam cu aceasta
          > companie ? Ma refer daca e frig sa luam paturi, sau e deajuns mancarea
          > sau e bine sa luam ceva fructe, biscuiti, sandwichuri?..

          Daca va e frig, puteti cere (si veti primi) cite o patura. Cu
          mincarea, noi ntotdeauna ne luam cu noi ceva de rezerva. De citeva
          ori ne-au dat mincare nekushera, desi ceruseram numai kosher. Rezerva
          a fost de milioane :-) S-a intimplat ca la un avion sa avem kosher,
          dar la al doilea sa ne uite. O data ne-au dat numai niste fructe,
          luate de la clasa intii, ca nu au gasit nimic altceva sa ne dea de
          mincare. De-atunci ne-am invatat minte. Ne luam intotdeauna cu noi
          crackers, napolitane, fructe, ceva mezeluri.

          Oh, si nu uitati ca va trebuie ceva de mincat si in timpul pauzei
          dintre avioane. In aeroport ori nu se gaseste nimic kosher, ori e
          foarte scump. Si chiar daca nu tineti kasher, mincare tot va trebuie.

          Un avantaj daca cereti kosher, chiar daca nu sinteti evrei, e ca
          sinteti serviti primii si mincarea e mai buna. In ultimul timp a
          inceput sa se serveasca si piine. A fost o perioada in care nu se
          serveau decit chifle facute cu jus de mere.

          --
          Adrian Boldan, Toronto
          http://ca.geocities.com/boldan@...
          Message 4 of 8 , Mar 2 9:04 PM
            --- In EscapeFromRomania@yahoogroups.com, "mihaistavre"
            <mihaistavre@y...> wrote:

            > P.S.: ce lucruri e neaparat nevoie sa luam ?
            >
            > O zi buna !

            Buna!

            Scuze ca iti raspund cu intarziere.
            Pot sa iti dau cateva sugestii, dar voi stiti cel mai bine ce vreti sa
            aduceti si care sunt nevoile voastre.
            Sotul meu a avut o abordare minimalista, a zis sa venim numai cu
            strictul necesar. Bad decision, pe care a regretat-o dupa ce am ajuns.
            De ce? Da, aici vei gasi orice. Se pune intrebarea la ce pret, si mai
            ales dupa cate cautari?? Am adus de acasa un desfacator de conserve
            net superior ca si calitate celor ce le-am vazut aici, si care erau la
            niste preturi incredibile. M-am felicitat ca am adus din Ro: cutitele
            de bucatarie cu care m-am obisnuit acolo, tirbusonul :-)),
            "interiorul" calculatorului, informatii printate si indosariate cu
            adresa unde trebuie sa aplicam pt SIN, pentru OHIP, care este cel mai
            apropiat Drivers' Examination Centre, adresa magazinului unde am gasit
            cea mai buna oferta la monitor, tastatura si mouse, Ride Guide .pdf pt
            TTC (se tipareste in format A3), numere de telefon ale persoanelor
            care ma pot ajuta in caz de forta majora etc.
            Am regretat ca nu am adus: o patura (in primele 2 nopti ne-am acoperit
            cu paltoanele), cizme de cauciuc :-)), cozonaci instant, tzspe mii de
            maruntisuri de prin casa, pe care le aveam, le-am facut cadou la
            plecare, si acum dam banii pe ele.
            Am regretat ca am adus: haine de vara (ni le puteau trimite parintii
            mai incolo, ca pana la vara mai este timp destul), cizme de piele
            (s-au facut terci dupa primele doua zile in Toronto – cu cat e pielea
            mai fina, cu atat se distrug mai repede, in schimb pantofii de sport
            chinezesti din vinilin rezista uimitor de bine) etc. Daca as veni inca
            o data as lasa acasa vasele de yena (scria cineva ca le-a dus dorul,
            asa ca le-am pus in bagaj) pentru ca sunt foarte grele si din cate am
            vazut eu, sunt relativ ieftine ($4 la Canadian Tire). Mai bine
            schimbam yena cu o tigaie Tefal, aici le zice T-fal. Am cumparat cu
            $25 una fix ca si cea care o facusem cadou inainte de plecare. Cum
            scria si Gabriela, aduceti maruntisurile care va sunt dragi, ele va
            vor lipsi cel mai mult.
            Sunt multe ce se puteau face altfel, doar ca noi asa am stiut sa le
            facem. Nu uitati ca spatiul si kilogramele acelea sunt foarte
            limitate, dar incercati sa renuntati la cat mai putine lucruri, in
            functie si de cati bani aveti pentru ca sa traiti aici ei in primele
            luni.
            Ah, asteptarile si ideile "prefabricate" despre ce gasiti aici puteti
            sa le lasati in Romania :-)), nu va vor fi de nici un folos.
            Bafta multa si calatorie placuta!!

            Cu drag,
            Diana
          • lucpaca
            Message 5 of 8 , Mar 4 1:51 PM
              Acum trei ani noi am folosit doar acele papornite si a fost super. In
              primul rand ca sunt foarte usoare si foarte incapatoare. Se pot rupe
              pe ici pe colo si e bine daca le asiguri cu un extra fermoar.

              In aeroport - contra cost - iti pot fi infasurate in folie speciala
              ca sa nu cumva sa se rupa.
              Iar in legatura cu "designul" valizelor - nu cred ca intereseaza pe
              cineva ce fel de valize ai - si la o adica de ce te-ar interesa??? S-
              ar comporta mai frumos cu tine daca ai calatori la clasa business. In
              rest - toti intr-o oala :))

              <mihaistavre@y...> wrote:

> [...]
              este
              > cu ceva specifica) si despre bagaje.
              >
              > P.S.: ce lucruri e neaparat nevoie sa luam ?

            • Doru Popa
              Message 6 of 8 , Mar 4 7:19 PM
                Cu mine s-au purtat superfrumos desi nu am calatorit la clasa business.ce-i drept:nu aveam papornite:))

                <mihaistavre@y...> wrote:

> [...]
                este
                > cu ceva specifica) si despre bagaje.
                >
                > P.S.: ce lucruri e neaparat nevoie sa luam ?

                apoi veti primi un mesaj la care trebuie sa dati reply!
                daca aveti timp, vizitati http://efr.digisoft.ro
                AUTORESPONDER: efr@...

              • Codruta
                Message 7 of 8 , Mar 5 12:30 AM
                  From: Doru Popa <al34ani@...>

                  > Cu mine s-au purtat superfrumos desi nu am calatorit la clasa
                  business.ce-i drept:nu aveam papornite:))

                  Oricum, personalul de bord habar n-are ce papornite ai tu in cala ;))

                  Codruta

                  --
                  Then she'll be a true love of mine"

                  www.nuclearinfo.ro
                • Ionut Tocitu
                  Message 8 of 8 , Mar 5 5:55 PM
                    Buna!

                    Noi "aproape" ca abia am aterizat in Toronto asa ca am proaspat in minte drumulsi pregatirile de zbor.

                    Asa ca iata niste mici amanunte din care poti sa-ti extragi tu daca si ce te intereseaza:
                    - am avut ca bagaje acele "papornite" si inca ne felicitam pentru alegere. Ne-am cumparat mai multe, le-am bagat una in alta, adica un bagaj avea doua bucati,le-am legat "fedeles" cu scotch la eroport le-am bagat in folie. Nu ni s-a stricat absolut nimic din bagaje. Atentie: am printat o foaieA4 cu destinatia si adresa din Romania, numele, nr. de telefon, etc si am lipit pe fiecare din bagaj.
                    - hainele le-am "vidat" cu aspiratorul. Asa ca dintr-o pilota am obtinut o bucata de material nu prea groasa. Cand am ajuns si am despachetat totul a fost OK. Ce inseamna operatiunea asta: pui "pachete" de haine intr-o punga care nu trebuie sa aiba prea mari orificii pe unde sa poate sa intre aerul, bagi furtunul de la aspirator in punga, tii strans in jurul tevii sa nu mai intre aer, dai drumul la aspirator si dupa ce ai scos aerul cineva te ajuta sa legi punga. Noi apoi am si dat cateva cercuri de scotch sa fim siguri. Ne-a luat o noapte sa facem bagajele si acum avem aici tot ce ne trebuie.
                    - am venit cu un copil de aproape 2 ani. N-am avut nici o problema cu zborul. Ne-am luat noi de acasa biscuitei, lapte praf etc. Aveau ei apa fiarta pentru ca te servesc cu ceai daca vrei si atunci au tot ce le trebuie. Si noi am platit bilet ca sa aiba loc asigurat si am primit mancare si pentru ea. Eu nu prea ii dau decat ce gatesc eu asa ca nu a mancat-o.
                    - de obicei te aseaza la "coada" avionului ca daca plange copilul sa nu scoale pe toata lumea. Pentru noi a fost OK ca am fost aproape de tualeta si cum nu mai avea pempers de mult, a fost un avantaj. Nu cred ca are prea mare importanta unde primesti locuri in avion.
                    - ne-au dat niste "paturici" in avion, dar temperatura a fost OK, nu prea le-am folosit. Pentru fetita am luat de acasa in bagajul de mana (atentie! ai voie si pentru ea unul, asa ca noi am facut unul special cu mancarea si celelalte lucruri ale ei) o pernita mica si o paturica si ne-au fost de ajutor sa-i facem somnul mai confortabil. Ne-au dat in avion si cateva mici jucarii pentru ea, nu am avut nici o problema cu zborul si avem si alti prieteni care au venit cu copii mai mici si tot asa zic, ca totul a fost OK.
                    - in legatura cu cele 2 ore inainte la aeroport, eu zic ca nu e nici o problema pentru ca dupa ce faci check-inul, infoliezi bagajele (pe noi ne-a costat 120.000 LEI / BUCATA, nu stiu daca a mai crescut sau nu pretul)
                    daca vrei si apoi poti sa iesi din nou sa stai cu familia. Cand reintri te controleaza doar la bagajele de mana si doar superficial pentru ca deja au facut-o. La noi a trecut foarte repede timpul asta si nu a fost absolut nici un inconvenient.

                    Mai intreaba-ma daca vrei, ca-ti pot spune si despre ce ar cam trebui sa iei si ce nu! Si in legatura cu copilul ce medicamente, etc.
                    Scrie-mi daca vrei pe personala, daca ti-e mai confortabili asa.

                    Felicia