Re: [EfR] Re: Despre animalutzele de casa... un sfat

  • Cristina Ghimpu
    Message 1 of 62 , Apr 1, 2003
      Salut!
      Eu am venit cu un animalut in Toronto si va pot
      povesti cum a decurs drumul.Animalutul meu insa nu
      este caine ci pisica, dar oricum eu va sfatuiesc sa nu
      va parasiti animalutele voastre in Romania.
      Eu am cumparat din timp o cusca pentru pisoi deoarece
      s-o masor si sa transmit companiei aeriene
      dimensiunile. Pentru ca am cumparat cusca prin comanda
      fara s-o vad, am cerut sa fie cea mai mica in ideea ca
      voi incerca sa o tin cu mine in avion si sa nu o dau
      la cala. Dupa ce am primit-o mi-a fost cam frica ca
      daca nu voi reusi sa ma lase s-o tin in brate va fi
      groaznic pentru pisoi daca va sta in cala intr-un
      spatiu asa de mic.Nu avea loc bine nici pentru
      mancare.
      Am avut insa noroc. Am facut rezervare la bilet cu
      compania Malev si am cerut aprobarea sa tin cusca cu
      mine in avion. Auzisem ca pot fi lasati pisoii sau
      cateii de dimensiuni mai mici si intr-adevar am
      obtinut aprobarea. Avantajul cu compania Malev este ca
      se sta doar 50 de minute in Budapesta cand se schimba
      avionul si pentru ca marea majoritate a persoanelor
      merg in continuare in Toronto e mai mica sansa sa se
      piarda bagajele sau animalutul daca este dat la cala.
      Eu am stat tot drumul cu cusca in brate astfel incat
      sa nu se sperie. Doar cand am mancat am pus cusca sub
      scaun. A fost un pic cam obositor pentru mine dar nu
      foarte.
      Voi daca aveti catei de dimensiuni mici puteti incerca
      sa fiti acceptati cu cusca in avion, dar cred ca va fi
      pus undeva unde il puteti vizita si astfel nu se va
      speria foarte tare. Am auzit ca unii au fost atat de
      socati de drum incat nu si-au revenit 2-3luni.
      Doctorul veterinar din aeroport din Otopeni va poate
      sfatui sa-i dati demerol ca sa fie calm, sau ii poate
      face o injectie. Eu nu i-am facut nimic pisoiului meu.
      Am platit bilet de avion pentru pisoi in valoare de
      120$US.
      Inca ceva: cand am ajuns pe aeroport in Toronto am
      platit taxa de import pentru pisoi in jur de 40$,
      nu-mi amintesc cat. Iar doctorul care l-a vazut pe
      aeroport in Toronto a vrut sa ma amendeze pentru ca am
      venit cu o cusca prea mica pentru dimensiunile
      pisoiului meu, dar a renuntat pana la urma. Aici
      exista protectie sociala si pentru animale. Daca nu te
      porti bine cu el ti se ia, asa cum ti se pot lua si
      copiii.
      Aveam aranjat sa stam in casa unui prieten de-al
      socrilor mei pe o chirie foarte mica. Eu nu am vrut
      sa-i spun ca vin cu pisoiul pentru a nu-i da prilej
      sa-mi spuna ca sa-l las acasa asa cum ar zice oricine
      nu are si nu-i plac animalele. Insa cand ne-a vazut cu
      pisoiul ne-a anuntat ca el nu poate sa ne cazeze pe
      termen lung pentru ca are alergie. Ne-am ingrijorat
      foarte tare cand am vazut ca sunt foarte multe locuri
      unde nu primesc pet-uri si mai ales nu eram pregatiti
      sa platim o chirie mare. Dar pana la urma pisoiul
      nostru ne-a purtat mare noroc pentru ca am gasit o
      camera foarte mare la casa unui alt roman, unde ne-am
      simtit foarte bine si chiria era destul de
      convenabila. Am beneficiat si de gradina din spate
      unde am plimbat pisoiul de multe ori, astfel incat a
      fost si el destul de fericit acolo.
      V-am povestit toate astea pentru ca sa vedeti ca se
      poate foarte bine sa veniti cu animalutele voastre.
      Cunosc si alte persoane care au catel si daca aveti
      nevoie de o adresa a unui bloc unde locuiesc si alti
      romani si care accepta si catei, v-o pot da. Zona este
      foarte buna si este in Toronto.
      O sa vedeti aici ca la inceput veti avea oricum unele
      probleme in a gasi un apartament, chiar daca nu ati fi
      cu catel. Asta deoarece unele blocuri nu accepta decat
      persoane cu servici, nici nu vor sa auda de emigranti
      proaspat sositi. Ca sa fiti acceptati undeva va trebui
      sa aveti pe cineva de aici care are servici si care
      garanteaza pentru voi si moral dar si material in
      sensul ca daca voi nu veti mai avea din ce sa platiti
      chiria va trebui sa plateasca garantul pentru voi.
      Daca aveti o relatie de acest gen, problema ca sa
      alegeti un bloc unde sunt primiti si cateii nu mai
      este atat de complicata.
      Se face contract de inchiriere pe un an de zile de
      obicei. Asa ca trebuie sa fiti foarte decisi daca
      vreti sa stati acolo in urmatorul an. Alegeti ceva
      aproape de magazine pentru ca la inceput nu veti avea
      masina sa carati cumparaturile, si aproape de mijloace
      de transport care circula regulat.
      Puteti plimba catelul atat in parc cat si pe strada
      dar aveti obligatia sa mergeti pregatiti cu o punga
      pentru a aduna rahatul catelului oriunde se intampla
      sa faca.
      Daca se intampla sa muste catelul vostru pe cineva,
      abia atunci apar probleme, deoarece puteti fi dati in
      judecata si plati despagubiri foarte mari. Insa nu
      cred ca aceste cazuri sunt dese.
      Am vazut foarte putini caini totusi plimbati pe
      strada. Dar voua nu trebuie sa va pese cum gandesc
      altii. Voi faceti cum simtiti. Daca va iubiti
      animalutul, luati-l!

      Cristina

      Post your free ad now! http://personals.yahoo.ca
    • Dan Nedelcu
      Message 62 of 62 , Apr 5, 2003
        On Fri 04 Apr 2003 21:32, you wrote:
        > Nimeni nu te impiedica sa aterizezi unde doresti,
        > intr-adevar. dar nu e corect fata de cel care a
        > asteptat 2 ani jumate sau 3 ca sa ajunga in Canada
        > pentru ca a fost cinstit si a declarat sincer ca vrea
        > sa locuiasca in partea engleza.

        :)))
        Atita timp cit respecti regulile jocului si legile este foarte corect.
        Cred ca asta face parte din modul in care am invatat sa gindim in Ro.
        'Toti trebuie sa fim egali.'
        Nu o spun ca o critica, ci ca o constatare.

        Numai bine!
        --
        Dan Nedelcu