OT pentru Ilona Re: dupa doua luni in Toronto

  • florinpetria2002
    Message 1 of 9 , Apr 1, 2002
      Draga Ilona,

      Daca poti, te rog sa imi trimiti un mesaj pe adresa
      florinpetria@....
      As vrea sa te intreb citeva lucruri legate de aspectele profesionale
      ale vietii tale de acolo. De fapt ti-am si scris pe adresa
      ilonadordea@..., dar am primit un mesaj de eroare.

      Multumesc mult,
      Florin
    • lya13
      Message 2 of 9 , Apr 1, 2002
        Draga Ilona,
        ma bucur ca ai postat acest mesaj, l-am citit aproape pe nerasuflate!
        Este util tuturor ce urmeaza sa ajunga acolo.
        Pastreaza-ti optimismul si toate greutatile vor fi mai usor de
        depasit.
        Mult succes in noua ta viata!
      • caramel76_99
        Message 3 of 9 , Apr 1, 2002
          Draga Ilona,
          Mi-a placut teribil mesajul tau. Pe linga informatii f utile pe care
          le da si atitudinea pozitiva pe care o inspira, am gasit un suflet de
          ieseanca :-).
          Povestirile tale presarate de comparatii cu locurile din Iasi - podul
          Nicolona, distanta intre Tg. Cucu si Fundatie (eu am locuit in Tg
          Cucu 23 de ani si mama mea tot acolo locuieste si acum) sau intre
          Copou si Podu Rosu - mi-au picat atit de bine!
          Si eu am aterizat in Toronto in ianuarie, dar am stat numai 10 zile
          dupa care m-am intors in Budapesta pentru 5-6 luni iar la sfirsitul
          lui iunie ma intorc in Toronto. Sper sa ajungem sa ne cunoastem.
          Am citit si mesajul in care i-ai raspuns Marianei (pe care am
          cunoscut-o in ianuarie si am tot respectul si admiratia pentru ea,
          sper sa o cunosti si tu, sigur o sa iti placa) si m-am intristat
          putin pentru problemele pe care le ai. Sper ca prietenii de acolo sa
          te sustina si faptul ca dupa 2 luni de Canada incepi un job permanent
          sa iti alunge grija zilei de miine.
          Cu mult drag si sper sa mai scrii, Carmen.
        • paunescu_cristina
          Message 4 of 9 , Apr 1, 2002
            Draga Ilona,
            In primul rand FELICITARI pentru postul gasit!
            Vreau sa ma prezint, ma numesc Cristina si am venit in Canada pe 12
            ianuarie a.c. impreuna cu sotul meu Radu. Inca mai cautam servicii.
            Suntem ingineri amandoi el e pe IT eu sunt inginer energetician.
            Ceva, ceva sperante avem, nu prea mari dar sunt.

            Tin sa-ti spun ca m-au impresionat foarte mult scrisorile tale mai
            ales ca parca ar fi surori cu ale mele scrise catre cei din tara.
            Multi mi-au spus chiar ca mi-am gresit meseria ca trebuia sa ma fac
            scriitoare sau ceva pe acolo. Le-am explicat ca un om nu este
            monovalent ca daca este inginer nu inseamna ca nu are suflet sau ca
            nu poate sa se exprime.
            Te-am admirat foarte mult pentru curajul tau si pentru taria de
            caracter, de fapt toti romanii ii batem de departe pe amaratii astia
            de canadieni.
            Cand ii aud cu experienta lor canadiana am tot felul de stari, de la
            amuzament caci imi vine sa rad de ei si sa le spun in ce ritm
            draconic se lucreaza in Romania pina la enervare ca-mi vine sa-i
            trimit pe toti sa faca un stagiu de cateva luni la oricare din
            firmele romanesti sa prinda un pic de experienta de-a noastra - cu
            munca de la 12 ore in sus/zi si fara libere de Pasti si Craciun.

            Am simtit din scrisoarea transmisa de tine Marianei sentimentul de
            dor de tara, nevoia apartenentei unui grup, nevoia de a nu fi singur -
            ce sa facem daca omul este facut sa traiasca in societate. Noi am
            fost la intalnirea EFR din martie si am intalnit acolo oameni
            deosebiti, unul si unul si am cunoscut-o si pe Mariana. Este o fiinta
            minunata, un om de aur cum rar intalnesti. Pe noi de pilda ne-a
            ajutat cu CV-urile; erau bine facute dar acum dupa ce s-a uitat si ea
            pe ele tin sa-ti spun ca arata perfect. Bine acum mai este si o
            chestiune de sansa si noroc, sa ti-l si citeasca cineva. Dar ne-a
            ajutat enorm, si-a pierdut o zi cu noi sa le purice pe toate fetele.

            Ce m-a indemnat sa-ti scriu? Ca cine te asteptai sa-ti scrie nu-ti
            scrie. Sa stii ca aceeasi dezamagire am patit-o si eu, chiar a fost
            un soc pentru mine. Inainte sa plec din tara auzeam cum erau
            criticati cei care erau deja in Canada: ca nu scriu mai deloc, ca se
            dau interesanti si ocupati, ca vezi Doamne nu au timp sa scrie nici
            macar doua randuri acasa...etc. Atunci mi-am jurat sa nu fac la fel ,
            sa nu par ca sunt cu nasu' pe sus ca sunt in Canada (de ce as fi nu
            stiu, dar asa se spunea despre cei care erau in Ca.) si sa scriu la
            toata lumea. Stii cine imi scrie cel mai des, fostii mei colegi care
            imi tin si pumnii si care sunt tare dornici sa ma incurajeze in fel
            si chip, restul, rude sau prieteni imi scriu o data la doua, trei
            saptamani, cica nu au timp, sunt ocupati. M-am suparat tare mult,
            adica eu de ce am timp cand trebuie sa stau pe internet aproape non-
            stop sa completez formularele agentiilor sau firmelor, lucru care iti
            mananca foarte mult timp.
            Ce sa mai zic, la un moment dat chiar ma gandeam sa le scriu ceva de
            genul "m-am dus la doctor ca imi era rau si a descoperit ca mai am
            cateva luni de trait" sa vad si eu dupa cat timp imi raspund. Mare
            dezamagire si imi dau seama ce simti si ca nu e usor deloc sa vezi ca
            multi te-au si uitat dupa numai 2 luni.
            Daca simti nevoia sa vorbesti cu cineva sa stii ca doresc sa vorbim.
            Dupa intalnirea cu EFR am pastrat legatura cu cativa din grup. Sunt
            oameni minunati si multumesc lui Dumnezeu ca i-am intalnit. Nu ca m-
            ar ajuta foarte mult practic, dar sufleteste inseamna enorm, e ca o
            hrana pentru suflet.
            Mult curaj si sa te ajute Dumnezeu si cu examenele si la job.
            Cu bine,
            Cristina Paunescu

            PS Am incercat sa-ti scriu pe adresa personala dar s-a intors aproape
            instantaneu cu eroare