Re: [DESG] Mhm... beschaafd...

  • Samir Khalil
    Message 1 of 11 , Jul 1, 2002
      Hoi Henry
      >Ik denk dat niet dialect(plat) is

      Sorry Samir, maar ik begrijp bovenstaande zin niet goed.
      Bedoel je dat je niet vind dat dialect onbeschaafd is?
      ik ga hier het uitledden

      Elke taal heeft een dialect volgens mijn.

      jij gaat heel ver!!!! ik bedoel het hier dat (standaard Nederlands[beschaafd Nederlands] is niet dialect), men kun wel een dialect spreken, een niet beschaafd Nederlands(ik bedoel hier niet iedereen in Nederland kunnen beschaafd Nederland te spreken, uit mijn kort ervaring in Nederland.

      Ik denk dat: niet de heel oude generatie kunnen beschaafd Nederland spreken. Dus niet betenken dat niet beschaafd, men heeft de taal of (dialect)nodig om het communicatie met andere mensen te vinden. Volgens mijn het niet te maken hij is beschaafd of niet. Een iemand beschaafd is( het is een eigenschaap van het persoon) de taal heeft geen beïnvloed. Als diegene een beschaafd taal spreken, bekent hij is beschaafd) onzin volgens mijn.

      Groetjes

      Samir

      Henry Pijffers <henry.pijffers@...> wrote: Hoi Samir,

      Samir Khalil (s khal2002@...) schreev:

      > Dag allmaal
      >Is dat goed Henry!

      Dat stukje heb ik niet geschreven hoor, ik onderteken nooit
      emails met "Hen", alhoewel vrouwen me wel vaak zo noemen.

      (Whatever...)

      >Toen ik op school een Nederlands les gehad heb, leer ik
      >beschaaf Nederland.

      Natuurlijk leer je standaard Nederlands op school, het
      heeft niet veel zin om je iets te leren wat ze alleen in 'n
      bepaalde regio spreken he?

      (Of course you learn standard Dutch in school. There's not
      much sense in learning something that is only spoken in one
      particular region.)

      >Ik denk dat niet dialect(plat) is

      Sorry Samir, maar ik begrijp bovenstaande zin niet goed.
      Bedoel je dat je niet vind dat dialect onbeschaafd is?

      (Sorry Samir, but I don't fully understand the above
      sentence. Do you mean to say that you don't think that
      dialect is uncivilized?)

      Henry

      > hennetjie <henpen@...> wrote:
      >Beteken het nouw dat je slechts figuurlijk beschaafd is,

    • Samir Khalil
      Message 2 of 11 , Jul 1, 2002
        Dag Jeroen

        Ik begrijp helemaal niet wat boedel je hier

        Dag kip,

        > er zij geen beschaven meer nodig.

        Waarom ?

        Beschaafd volgens mijn dat een het beste eigenschapen van persoon is. De omgeving speel het een groot rol om het die beschaafd of niet.

        ik denk dat het sociaal leven heeft ook speel een rol in. Als ik het sociaal contact met andere mensen, word ik niet beschaafd, ik ga niet met deze groep contact nemen. Soms een bepaalde situatie men kan onbeschaafd worden. Als ik heel bos ben, spreek ik onbeschaafd. Maar niet te vloeken.

        sorry voor het eerlijkheid1

        groetjes

        Samir

        "Jeroen J.-W. Tiggelman" <jtiggelm@...> wrote:
        Dag kip,

        > er zij geen beschaven meer nodig.

        This means: let there not be any more civilizing necessary. ;)

        Ik denk dat je gewoon "er is" bedoelde. :)

        > <<Hoe men over met de vingers eten denkt, is cultuurafhankelijk.>>
        > Nou weet de kip het ook. Een goed antwoord. :)

        ;) :)

        Groetjes,

        --
        --Jeroen--------------------------------------------------
        Tiggelman jtiggelm@...

        Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

      • Henry Pijffers
        Message 3 of 11 , Jul 1, 2002
          Hoi Samir,

          Ik snap nu wat je bedoelde hoor, en ik ben 't ook helemaal
          met je eens.

          (I get what you mean now, and I fully agree with you.)

          groeten,
          Henry