learning proper dutch pronunciation

  • Emelie
    Message 1 of 11 , Apr 30, 2009
      i want to practise how to speak dutch but i don't know how....all around me only speaks english and tagalog. can somebody teach me how?
    • Sujatha.I
      Message 2 of 11 , May 2, 2009
        you go to taalklas.nl

        i want to practise how to speak dutch but i don't know how....all around me only speaks english and tagalog. can somebody teach me how?

      • Pedro Carneiro Jr.
        Message 3 of 11 , May 4, 2009
          Try www.taalklas.nl. That would help you with some basic accents and etc.

          []s,
          Pedro.

          On Fri, May 1, 2009 at 2:34 AM, Emelie <emelie_auro@...> wrote:

          > i want to practise how to speak dutch but i don't know how....all around me
          > only speaks english and tagalog. can somebody teach me how?

        • Natacha Zeh
          Message 4 of 11 , May 4, 2009
            hi pedro I can teach you via web cam if you like i´m dutch but live in brasil and i give class to my students in spain
            natacha

            ________________________________
            De: Pedro Carneiro Jr. <pedrokarneiro@...>
            Para: DUTCH-ENGLISH-STUDY-GROUP@yahoogroups.com
            Enviadas: Segunda-feira, 4 de Maio de 2009 9:21:29
            Assunto: Re: [DESG] learning proper dutch pronunciation

            On Fri, May 1, 2009 at 2:34 AM, Emelie <emelie_auro@ yahoo.com> wrote:

            > i want to practise how to speak dutch but i don't know how....all around me
            > only speaks english and tagalog. can somebody teach me how?

            http://br.maisbuscados.yahoo.com

          • andanda13
            Message 5 of 11 , May 5, 2009
              beste natacha!!!

              zou u ook mij nederlands willen leren? ik zou graag ook willen oefenen. hooplijk, zit ik op school op september om staatsexamen les te volgen. het schijnt dat als je de staatsexamen wilt doen, moet je veel oefenen niet alleen met schrijven en luisteren maar in het bijzonder spreken.

              zou u mij willen helpen???

              bijvoorbat dank!

              groetjes,

              leng

              Message 6 of 11 , May 5, 2009
                hi leng
                Ik denk van wel heb je een book waar je uit leert of will je net spreken?
                Denk maar over de tijd ik ben onderwijseres en geef english maar geef ook Duits en Nerderlands dus als je een webcam heb moet het gaan. ik moet net een tijd vinden voor ons twee ok
                natacha

                ________________________________
                De: andanda13 <andanda13@...>
                Para: DUTCH-ENGLISH-STUDY-GROUP@yahoogroups.com
                Enviadas: Terça-feira, 5 de Maio de 2009 4:55:59
                Assunto: Re: Res: [DESG] learning proper dutch pronunciation

                Message 7 of 11 , May 5, 2009
                  hoi natacha!

                  ik heb wel de inburgeringscursus afgerond en ik ben voor het inburgeringsexamen geslaagd dus nu heb ik niveau 2.

                  en ja er is wel een boek als ik de les voor staatsexamen ga doen maar ik krijg hem als ik met school begin.

                  ik zou graag via webcam willen oefenen. en ik begrijp jouw omstandighied. dus zou jij mij vertellen wanneer jij mij kan helpen?

                  bij voorbaat dank! ik hoor graag van je!

                  daag!

                  p.s. als je niet erg vindt, wil je mijn bericht corrigeren als ik fout heb :)

                  Message 8 of 11 , May 6, 2009
                    Oi Leng
                    Ik kom altijd op Saterdag in om 3.30 Brazilianse tijd voor een half uur om met de studenten te spreken . Weet je wat het tijd verschil is van hier tot waar je bent?
                    Mijn msn is natachazeh@... voor direct contact. Ik ben on line de hele dag
                    Groeten Natacha

                    ________________________________
                    De: andanda13 <andanda13@...>
                    Para: DUTCH-ENGLISH-STUDY-GROUP@yahoogroups.com
                    Enviadas: Terça-feira, 5 de Maio de 2009 18:12:12
                    Assunto: Re: Res: Res: [DESG] learning proper dutch pronunciation

                    Message 9 of 11 , May 6, 2009
                      oi natacha!!

                      ik ben nu in nederland en er is een 5 uur verschil tussen brazilie en nederland.

                      ik kan niet jouw email address lezen alleen maar puntje. is het natachzehathotmail.com?

                      groetjes!

                      Message 10 of 11 , May 6, 2009
                        oi leng
                        natachazeh@...

                        De: andanda13 <andanda13@...>
                        Para: DUTCH-ENGLISH-STUDY-GROUP@yahoogroups.com
                        Enviadas: Quarta-feira, 6 de Maio de 2009 9:14:07

                      • lzm
                        Message 11 of 11 , May 15, 2009
                          Hello,

                          You might want to try the Michel Thomas Method, it really helps with
                          speaking and fluency.

                          http://www.michelthomas.co.uk/dutch.htm