Re: Writing Exercise - My Vacation

  • ajavabla
    Message 1 of 12 , Feb 1, 2005
      "Andrea" wrote:

      > Duizend dank fur [?] Uw hulp!
      > Andrea

      Graag gedaan!
      [German für = voor ; ihr = uw (polite form) ; dein = je, jouw
      (informal)
      So: Duizendmaal dank voor je hulp!]

      aja

    • Zoë
      Message 2 of 12 , Feb 1, 2005
        Mijn vacantie! (kort versie)

        Mijn man en me hebben gaan naar Paris, Frankrijk. Deze was mijn
        eeste tijd in Frankrijk. Wij hebben gaan naar Paris omdat wij graag
        te zei de Louver museum. Daar zijn veel dingen dat is mooi in the
        Louver. Maar, wij hou meer de eaten hier binnen België dan van
        Frankrijk. ;0)

        Ik hoop dat juille hebben en zeer goed dag!
        Vriendelijk groeten uit België,
        Zoë De Roover

        My vacation! (short version)

        My husband and I have gone to Paris, France. This was my first time
        in France. We have gone to Paris because we like to see the Louver
        museum. There are many things that are beautiful in the Louver. But,
        we like the food better here in Belgium then in France ;0)

        I hope that all of you are having a good day!
        Friendly greetings from Belgium,
        Zoë De Roover
      • sue6point7
        Message 3 of 12 , Feb 5, 2005
          Writing exercise - My vacation.

          Omdat ik in Engeland woon, bezoek ik vaak mijn vrienden in Holland. Ik ga ongeveer vier of vijf keer per jaar. Mijn volgende reis is in negentien dagen tijd voor 4 dagen. Ik ga niet naar alle touristenplaatsen, ik ontmoet vrienden en wij praten, gaan naar de winkelcentrum, naar een pub enz! Het is goed om mensen opnieuw te zien.

          Sue

          Ora Shalev <orshalev@...> wrote:
          Ok.. here's the first writing exercise. I'll write both in Dutch and
          English. English learners can join in as well, my Dutch is just not
          good enough to translate my original email :-)

          Mijn vacantie

          Aan het endige van zomer, mijn vriend heb we gaan naar de zee
          gesuggereerd, zo dat we zouden 'tot zien' te zomer zeggen willen. Het
          is een leuk, zonnig dag geweest, en het water is warm geweest. We heb
          beide een fantastisch tijd gehad.

          My vacation

          At the end of summer, my friend suggested we go to the sea in order to
          say 'goodbye' to summer. It was a nice sunny day, and the water was
          warm. We both had a great time.

          Ora

          --
          Group address: dutch-english-study-group@yahoogroups.com
          Subscribe: dutch-english-study-group-SUBSCRIBE@yahoogroups.com

        • Ora Shalev
          Message 4 of 12 , Feb 8, 2005
            Hi all,

            I hope this is the right group for this kind of stuff..

            Thanks,
            Ora

            Een Nacht

            Een nacht blaft m'n hond opdat zul ik niet kunnen slappen. Ik heb
            uitgegaan om te checken wat liep verkeerd en heb dat een egel uit
            heeft gelopen, ontdekt. De arme egel was doodsbang. Ik ben bang om
            naderbij hij te komen. Ik heb een emmer genomen en binnen heeft hem
            geduuwd. Ik heb hem in een leeg veld in de buurt laten gaan. Dan
            ben ik maar om te gegaan slapen.

            One night

            One night my dog was barking and I couldn't sleep. I went outside to
            check what was wrong and discovered that there was a hedgehog running
            around outside. The poor hedgehog was scared to death. I was scared
            to get close to him. I took a bucket and pushed him inside and then
            let him go in a nearby empty field. Only then could I go back to
            sleep.
          • kangwnl
            Message 5 of 12 , Feb 8, 2005
              Ora

              There is also another Yahoo group where you can get your translations
              corrected.

              It is here:

              groetjes
              Kanga

              --- In DUTCH-ENGLISH-STUDY-GROUP@yahoogroups.com, Ora Shalev

            • ajavabla
              Message 6 of 12 , Feb 9, 2005
                Ora Shalev wrote:

                > I hope this is the right group for this kind of stuff..
                > Een Nacht
                >
                > Een nacht blaft m'n hond opdat zul ik niet kunnen slappen.
                blafte (past tense); blaft = barks
                zodat ik niet kon slapen. 'zodat' indicates result; 'opdat' an aim, a goal

                > Ik heb
                > uitgegaan om te checken wat liep verkeerd en heb dat een egel uit
                > heeft gelopen, ontdekt.
                Ik ben naar buiten gegaan om te kijken ( checken) wat er aan de hand
                was en ontdekte dat er een egel rondliep.

                > De arme egel was doodsbang. Ik ben bang om
                > naderbij hij te komen.
                Ik was bang om naderbij te komen/er dichtbij te komen

                >Ik heb een emmer genomen en binnen heeft hem
                > geduuwd.
                .... en hem daarin geduwd/gestopt/en hem naar binnen geduwd

                >Ik heb hem in een leeg veld in de buurt laten gaan.
                ...en hem toen losgelaten in ....

                >Dan ben ik maar om te gegaan slapen.
                (Toen ben ik maar gaan slapen)
                Only then could I go back to sleep: