Re: [DESG] I'm new too.

  • Samantha Lim
    Message 1 of 10 , Nov 1, 2003
      Hoi!

      Ik heb ook een probleem met "OOK" en "NIET".
      Ik weet het niet op welke plaats moet ik het "OOK of
      NIET" schrijven.

      In een normaal zin,
      Subject / werkwoord / tijd / the rest.

      Weet je een regel of welke plaats is "OOK" zijn?

      Bedankt!
      Samatha

      --- Ruud Harmsen <rha@...> wrote: > 08:01 PM
      10/30/2003 -0000, Neil McCormack:

      > "Ik ben ook nieuw"
      > of:
      > "Ook ik ben nieuw"
      >
      > Dwingende woordvolgorde, helaas. Een van de
      > moeilijkere kanten van
      > het Nederlands.

      > Zonder "voor", in het Nederlands.
      > .... Verenigde Staten gewoond.
      > --
      > Ruud Harmsen, http://rudhar.com/index/whatsnew.htm,

      Want to chat instantly with your online friends? Get the FREE Yahoo!
      Messenger http://mail.messenger.yahoo.co.uk
    • Ruud Harmsen
      Message 2 of 10 , Nov 2, 2003
        01:53 PM 11/1/2003 +0000, Samantha Lim:
> [...]
        >
        >In een normaal zin,
        >Subject / werkwoord / tijd / the rest.
        >
        >Weet je een regel of welke plaats is "OOK" zijn?

        Het is bijna altijd "ook niet". Als het "niet ook" is ontkent "niet"
        het "ook", zoals in:
        "Niet ook, alleen maar" = No 'also', but only.
        --
        Ruud Harmsen, http://rudhar.com/index/whatsnew.htm, 21 oct 2003